|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE DEMİL (eminedemil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı klasik hadis kaynaklarından seçilen metinlerin okunması sûretiyle öğrencilerin hadislerin isnad, metin ve muhteva tahlili yapabilmesini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Klasik hadis kaynaklarının diline aşinalık kazanılır |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hadisleri temel hadis kaynaklarından okuyup anlayabilme yeteneği kazanır |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hadislerin senedlerinde geçen kavramları açıklar |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hadis metinlerini analiz eder |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hadisleri günümüzün ihtiyaçlarına göre yorumlayabilme becerisi kazanır |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste hadislerin diline dair bilgi verilecektir. Rivâyetlerin senedleriyle birlikte okumanın önemine değinilecektir. Hadislerin sened ve metinlerinde geçen bazı kavramlar açıklanacaktır. Sahih-i Buhari, Sahih-i Müslim, Ebû Davud, Tirmizi, Nesai ve İbn Mace'nin Sünenler'inden örnek metinler okutulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hadislerin dili | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Rivayetleri senedleriyle birlikte okumanın önemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Rivayetlerin sened ve metinlerinde geçen bazı kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Hadisleri tercüme ederken dikkat edilecek noktalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Tercüme edilen klasik hadis kaynaklarında yaygın olarak yapılan hatalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Buhârî'nin Kitabu'l-İlminden hadisler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Buhârî'nin Kitabu'l-İlminden hadisler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Buhari'nin Kitabu Ahbaru'l-Ahad'dan hadisler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Sahih-i Müslim'de Kitabu'l-İman'dan hadisler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Ebû Davud'un Kitabu's-Salat'ından hadisler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Ebû Davud'un Kitabu's-Salat'ından hadisler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Sünenü't-Tirmizi'de Kitabu's-Savm'dan hadisler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Sünenü'n-Nesai'de Kitabu'z-Zekât'tan hadisler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Sünenü İbn Mace'de Kitabu'l-Menasik'ten hadisler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sahih-i Buhari, Müessesetü'r-Risale, Beyrut-Lübnan, 2016 | |
2 | Sahih-i Müslim, Müslim, Müessesetü'r-Risale, Beyrut, Lübnan, 2016 | |
3 | Sünenü't-Tirmizi, Tirmizi, Müessesetü'r-Risale, Beyrut-Lübnan, 2016 | |
4 | Sünen-i Ebu Davud, Ebu Davud, Müessesetü'r-Risale, Beyrut-Lübnan, 2016 | |
5 | Sünenü'n-Nesai, Nesai, Müessesetü'r-Risale, Beyrut-Lübnan, 2016 | |
6 | Sünenü İbn Mace, İbn Mace, Müessetü'r-Risale, Beyrut-Lübnan, 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |