|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA IŞIK (mustafaisik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, EMİNE DEMİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hz. Peygamber'in belli bir sebebe binaen yapmış olduğu fiilleri açıklamak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hz. Peygamber'in fiillerinin sebepleri kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sadece Rasûle has fiilleri öğrenebilir |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kendisine sorulan meselelerle ilgili yaptığı fiilleri bilebilir |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sünnetini ortaya koymak için yaptığı fiilleri bilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hem Hz. Peygamber'e hem de ümmete farz olan fiilleri bilebilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İbn Hibban'ın et-Tekasim ve'l-Enva adlı eseri özelinde Hz. Peygamber'in belli bir sebebe binaen yapmış olduğu fiilleri tespit etmeyi içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hz. Peygamber'in belli bir sebebe binaen yaptığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | İbn Hibbân'ın et-Tekasim ve'l-Enva adlı eseri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Nebi'ye ümmete farz olan fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Allah tarafından uyarıldığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Nebi'nin belli sebeplerle yaptığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Ümmete müstehab olan dualar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Sadece bir sebepten dolayı yaptığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nesh sebebiyle hem kendisine hem de ümmete haram olanlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Yasakladığı ve yapana da tepki gösterdiği fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Rasûlullah'a has fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Sünnet ortaya koymak için yaptığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Öğretmek arzusuyla terkettiği fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Keyfiyeti zikredilmeyen fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | İslam'ı açıklama ve risaleti tebliğ kabilinden yaptığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fatih Mehmet Yılmaz "Hz. Peygamber'in Belli Bir Sebebe Binaen Yapmış Olduğu Fiiller" makalesi | |
2 | İbn Hibbân, Sahîhu İbn Hibbân el-Müsnedü’s-sahîh ale’t-tekâsım ve’l-envâ’, nşr. Mehmet Ali Sönmez-Halis Aydemir, Dâru İbn Hazm, Beyrut 2012. | |
3 | NİYET KAVRAMI BAĞLAMINDA FİİLLERİN HAKİKAT DEĞERİ, İbrahim ÇETİNTAŞ, SDÜ /İlahiyat fak. dergisi, 2014.* | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projektör İlgili kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |