|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HACI MEHMET SOYSALDI (msoysaldi50@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kur'an'ın i'cazı hakkında bilgi verme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci dersin sonucunda Kur'ân i'câzı ve çeşitleri hakkında bilgi edinmiş olur |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İ'caz nedir, Tehaddi neder, Muaraza nedir, Sarfe nazariyesi nedir, Kur'an'ın i'caz yönleri, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kurânın gaybî icâzı | |
2 | Mâzîye âit gaybi icâz | |
3 | İstikbâle âit gaybî icâz | |
4 | Kur'ân'ın korunacağına dair i'câz yönü | |
5 | Mekke dönemindeki küfür ehlinin istikbaldeki durumları ile ilgili i'câz yönü | |
6 | Kur'ân'ın benzerinin getirilemeyeceğine dair i'câz yönü (tehaddî) | |
7 | İlâhî ve kevnî hakikatlere ait gaybî i'câz | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klasik i'câz kitaplarından örnekler | |
10 | Klasik i'câz kitaplarından örnekler | |
11 | Çağdaş i'câz kitaplarından örnekler | |
12 | Çağdaş i'câz kitaplarından örnekler | |
13 | Kur'ân'dan i'câz örnek çalışmaları | |
14 | Kur'ân'dan i'câz örnek çalışmaları | |
15 | Yaryıl Sonu Sınavı | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1- M.Sadik Rafiî, İ'cazu'l-Kur'an, Kahire 1389. | |
2 | 2- Fadıl Hasan Abbas, İ'câzu'l-Kur'ân, Jordan, 1987. | |
3 | 3- Mehmet Soysaldı, En Büyük Mücize Kur'an-ı Kerim. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |