Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TİB635 - TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA)

Kodu: TİB635 Adı: ÇAĞDAŞ TEFSİR YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET KILIÇARSLAN (mkilicarslan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HACI MEHMET SOYSALDI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin Kur'an'a yönelik çağdaş yaklaşımların arka planını anlamasını sağlamak, bu görüşlerin dış kaynaklı olduğunu ve dışarıdan finanse edildiğini görmesini temin etmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Günümüz dünyasında Kur'an'a yönelik çağdaş yaklaşımları bilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çağdaş akımların arkasında oryantalistlerin yaptığı çalışmaların olduğunu kavrar PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Oryantalistlerin çağdaş yaklaşım sahibi kişileri finanse ettiğini bilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-12 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çağdaş yaklaşım sahibi isimler: Cemaleddin Afgani, Fazlurrahman, Muhammed Abduh, Muhammed Arkoun, Muhammed Esed gibi isimlerle bunların hayatları ve Kur'an hakkındaki görüşleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Cemaleddin Afgani, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Fazlurrahman, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Muhammed Abduh, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Muhammed Halefullah, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Muhammed Arkoun, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Muhammed Esed, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Nasr Hamid Ebu Zeyd, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Reşid Rıza, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Ayşe Abdurrahman, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Roger Garaudy, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Kasımi, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Seyyid Ahmed Han, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Seyyid Emir Ali, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Meraği, Hayatı, Görüşleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Feti Ahmet Polat, Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar, İFAV, 2010
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Feti Ahmet Polat, Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar, İFAV, 2010

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 16 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 15 4 60
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 3 9
       c) Performans Ödevi 4 1 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 1 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 172