|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YAHYA YAŞAR (yahyayasar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YAHYA YAŞAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, Öğrencilere Oryantalistlerin Kur'ana'a bakış açısına dair bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler oryantilstlerin temel bakış açısını kavrayabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci oryantilestlerin kullandıkları yöntemler hakkında fikir sahibi olabilir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Oryantalistlerin amaçlarını kavrar ve analizler yapabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Oryantalistlerin İslam düşünce dünyasına olan etkilerini kavrayabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Çağdaş tefsir metinlerinde oryantalist etkiler olup olmadığı kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
oryantalist kavramına dair temel bilgiler, İslam dünyası üzerindeki etkileri, Oryantalistlerin Kur'an hakkındaki çalışmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oryantalist kavramının tanımı | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
2 | Oryantalistleri Kur'an'a dair çalışmaları | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
3 | Oryantalistlerin İslam'ı araştırma yöntemleri | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
4 | Oryantalistlerin İslam düşünce dünyasına etkileri | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
5 | Oryantalistlerin objektifliği meselesi | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
6 | Tefsir metinlerinde oryantalist etkiler | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
7 | Oryantalistlerin ağırlıklı olarak işlediği konular | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oryantalistlerin temel argümanlarına dair İslam dünyasında yapılan çalışmalar. | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
10 | Bazı oryantalistlerin temel argümanlarını tartışma | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
11 | Oryantalistlerin Kur'an'a dair bakış açılarını analiz etme | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
12 | Oryantalistlerin Kur'an'a dair bakış açılarını analiz etme | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
13 | Oryantalist fikirlerin tenkidi | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
14 | Oryantalist çalışmaların genel serüvenini analiz etme | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
15 | Oryantalist fikirlerin genel değerlendirmesinin yapılması | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bilal Gökkır,Necmettin Gökkır, İslam Araştırmaları ve Oryantalizm, İstanbul: M.Ü. İlahiyat fak. Yayınları,1999 | |
2 | Zerḳanî, Muhammed Abdulazîm. Menahilü'l-‘irfân fî ‘ulûmi'l-Ḳur’ân. Beyrut: Dâru’l-kitabi’l-‘Arabî, 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konuya dair makaleler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 15 | 4 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 4 | 1 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |