Kodu: TİB630 |
Adı: HADİSE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR |
Teorik+Uygulama: 3+0 |
AKTS: 6 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
1 / Bahar |
Ders Düzeyi |
Yükseklisans |
Ders Türü |
Seçmeli |
Bölümü |
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
EMİNE DEMİL (eminedemil@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, EMİNE DEMİL, |
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Hadise yaklaşım konusunda çağdaş dönemin ana vasıfları hakkında öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilerin muhtelif yaklaşımlar arasında mukayese ve tercih yapabilme kabiliyetini geliştirmek, çağdaş yorumların kaynakları, tartışmaların temel konuları hakkında bilgiler vermek ve öğrencilere akademik bir gözle değerlendirme yapabilme kabiliyeti kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Modern dönem yaklaşımlarının hadis yorumuna etkisini tanıyabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Hadislerin mesajını günümüz insanına modern bir üslupla aktarabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Modern dönem hadis yorumlama metotlarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Modern dönemde karşılaşılan problemlere hadislerden çözüm üretebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Modern yorumlama yöntemleri ile klasik yöntemler arasında mukayese yapabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Çağdaş tartışmalar bağlamında hadis öğrenim-öğretim âdâbı. Çağdaşlaşma dönemi islâm toplumunun genel durumu 3 Çağdaşlaşma döneminin temel vasıfları ve hadis 4 Çağdaş tartışmalar ve Batı düşüncesi ile ilişkisi 5 Çağdaşçı düşüncenin tarihi arka planı 6 Çağdaşlaşma dönemi hadis meselelerine farklı yaklaşimlar 7 Çağdaşlaşma döneminde hadis ve sünnet terimlerine farklı yaklaşımlar 8 İslâm dünyasında çağdaşçı düşünce önderleri: Fazlurrahman 9 Oryantalistlerin çağdaşlaşmaya yaklaşımları 10 Oryantalist yaklaşım ve çağdaşçı yaklaşımın metot açısından mukayesesi 11 Çağdaşçi hadis tenkitlerinin mahiyeti üzerine 12 Çağdaşlaşma dönemi metodolojileri bağlamında yeni yorumlama yöntemleri 13 Hadise çağdaşçı yaklaşımın günümüz açısından değeri ve faydaları 14 Çağdaşlaşma döneminin hadis ve sünnet açısından önemini içermektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çağdaş tartışmalar bağlamında hadis öğrenim-öğretim âdâbı. |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
2 |
Çağdaşlaşma dönemi islâm toplumunun genel durumu |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
3 |
Çağdaşlaşma döneminin temel vasıfları ve hadis |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
4 |
Çağdaş tartışmalar ve Batı düşüncesi ile ilişkisi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
5 |
Çağdaşçı düşüncenin tarihi arka planı |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
6 |
Çağdaşlaşma dönemi hadis meselelerine farklı yaklaşimlar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
7 |
Çağdaşlaşma döneminde hadis ve sünnet terimlerine farklı yaklaşımlar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
İslâm dünyasında çağdaşçı düşünce önderleri: Fazlurrahman |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
10 |
Oryantalistlerin çağdaşlaşmaya yaklaşımları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
11 |
Oryantalist yaklaşım ve çağdaşçı yaklaşımın metot açısından mukayesesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
12 |
Çağdaşçi hadis tenkitlerinin mahiyeti üzerine |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
13 |
Çağdaşlaşma dönemi metodolojileri bağlamında yeni yorumlama yöntemleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
14 |
Hadise çağdaşçı yaklaşımın günümüz açısından değeri ve faydaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
15 |
Çağdaşlaşma döneminin hadis ve sünnet açısından önemi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Yavuz Göktaş, Hadis ve Sünnette Oryantalist Yaklaşımlar İddialar ve Gerçekler |
2 |
5N1K'dan hareketle hadisleri anlamak fecr, Ankara, 2021 |
3 |
İlgili diğer kitap ve makaleler |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
projektor
İlgili kitap ve makaleler |