|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAVVA ÖZATA (hozata@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YAHYA YAŞAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrenciye Kur'an'ı anlama ve yorumlama yöntemlerini tanıtmak ve bu yöntemleri kavramasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrtenci Kur'an'ı anlama yöntemlerini tanır ve uygulayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kur'an'ı anlamada temel alanları anlatabilir |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kur'an'ı anlamada tefsir usulünün önemini açıklayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kur'an'a bütüncül yaklaşmanın önemini anlatabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kur'an yorumunda öznellik ve neden olduğu sorunları açıklayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kur'an'ı anlama ve yorumlama yöntemleri, Anlamanın tanımı, alanı, şartları, doğru anlama,Nass-Yorum İlişkisi,Kur'an'ı anlamada temel alanlar (tarihi alan, aktüel alan ve Kur'an metni) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anlama, Algılama ve Tefsir | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
2 | Anlamanın tanımı, alanı, şartları, doğru anlama | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
3 | Kur'an'ı anlamanın yöntemleri | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
4 | Kur'an'ı anlamada temel alanlar (tarihi alan, aktüel alan ve Kur'an metni) | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
5 | Kur'an'ı anlamada tefsir usulunün önemi | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
6 | Kur'an'ı anlamada sıyakın önemi | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
7 | Kur'an'a parçacı yaklaşımların neden olduğu problemler | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Te'vil-tefsir, te'vil-hermenötik ilişkisi | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
10 | Kur'an yorumunda öznellik ve sebepleri | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
11 | Nass-Yorum İlişkisi | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
12 | Konulu tefsirin önemi ve metodu | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
13 | Ayetlerin anlamlarını bir tek anlamla kayıtlamamanın önemi | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
14 | Kur ân ayetlerinin hakikat-mecâz | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
15 | Kur'an'ı doğru anlamın önemine dair genel bir değerlendirme | Anlatım, soru cevap, grup tartışması,Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | albayrak, Halis. Kur'an'ın Bütünlüğü Üzerine, Marmara Yayınları, İstanbul. 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |