|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LİNDA BARIŞ (lindabaris@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinmek. Felsefece problemleri saptamak, tanımlamak ve tartışmak; çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi edinmek ve felsefe sorunlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli eğitime sahip olmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir |
PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tüm bilimsel alanlara dayanak oluşturan felsefi bilgi ve akıl yürütme yeteneğine sahip olur |
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Felsefik bilgi sisteminin eklektik bir yapıda olması sebebiyle tarihte düşüncenin nasıl evrimleştiğini anlamlandırabilir |
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Felsefik bilgi sisteminin eklektik bir yapıda olması sebebiyle tarihte düşüncenin nasıl evrimleştiğini anlamlandırabilir |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptayarak tanıma ve anlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İslam Felsefesi - Farabi | Anlatma ve Tartışma |
2 | İbni Sina | Anlatma ve Tartışma |
3 | Rönesans Felsefesi | Anlatma ve Tartışma |
4 | Montaigne | Anlatma ve Tartışma |
5 | Erasmus - Reformasyon | Anlatma ve Tartışma |
6 | Siyaset Felsefesi - Machiavelli | Anlatma ve Tartışma |
7 | 17. yüzyıl felsefesi - Rene Descartes | Anlatma ve Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Thomas Hobbes | Anlatma ve Tartışma |
10 | Spinoza | Anlatma ve Tartışma |
11 | Locke, Berkeley, Hume | Anlatma ve Tartışma |
12 | Montesquieu | Anlatma ve Tartışma |
13 | Rousseau | Anlatma ve Tartışma |
14 | Alman aydınlanması ve Kant | Anlatma ve Tartışma |
15 | Hegel | Anlatma ve Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet Cevizci- Felsefenin Kısa Tarihi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ahmet Cevizci- Felsefenin Kısa Tarihi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |