|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinmek. Felsefece problemleri saptamak, tanımlamak ve tartışmak; çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi edinmek ve felsefe sorunlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli eğitime sahip olmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Felsefe tarihine ilişkin temel bilgileri edinir |
PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Tüm bilimsel alanlara dayanak oluşturan felsefi bilgi ve akıl yürütme yeteneğine sahip olur |
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Felsefik bilgi sisteminin eklektik bir yapıda olması sebebiyle tarihte düşüncenin nasıl evrimleştiğini anlamlandırabilir |
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Felsefik bilgi sisteminin eklektik bir yapıda olması sebebiyle tarihte düşüncenin nasıl evrimleştiğini anlamlandırabilir |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Felsefe alanındaki problemleri felsefe tarihindeki yeri içerisinde saptayarak tanıma ve anlama | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İslam Felsefesi - Farabi | Anlatma ve Tartışma |
| 2 | İbni Sina | Anlatma ve Tartışma |
| 3 | Rönesans Felsefesi | Anlatma ve Tartışma |
| 4 | Montaigne | Anlatma ve Tartışma |
| 5 | Erasmus - Reformasyon | Anlatma ve Tartışma |
| 6 | Siyaset Felsefesi - Machiavelli | Anlatma ve Tartışma |
| 7 | 17. yüzyıl felsefesi - Rene Descartes | Anlatma ve Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Thomas Hobbes | Anlatma ve Tartışma |
| 10 | Spinoza | Anlatma ve Tartışma |
| 11 | Locke, Berkeley, Hume | Anlatma ve Tartışma |
| 12 | Montesquieu | Anlatma ve Tartışma |
| 13 | Rousseau | Anlatma ve Tartışma |
| 14 | Alman aydınlanması ve Kant | Anlatma ve Tartışma |
| 15 | Hegel | Anlatma ve Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahmet Cevizci- Felsefenin Kısa Tarihi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ahmet Cevizci- Felsefenin Kısa Tarihi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 123 | ||