Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SOS 234 - SOSYOLOJİ

Kodu: SOS 234 Adı: SOSYOLOJİ TEORİLERİ-II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ENSAR ÇETİN (ensarcetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ENSAR ÇETİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sosyolojik teorinin gelişimi, tartıştığı konular ve temel ilgi alanları hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sosyoloji temel kavramlarını ve ilk dönem sosyoloji teorilerini kavrar. PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir.
PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir.
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin içeriği: sosyoloji disiplinin doğuşu ve gelişimi, sosyoloji tarihinin temel kavramları, önemli sosyologların fikirleri, sosyolojik düşüncenin diğer bilimlerle ilişkisi, sosyoloji tarihi literatürüdür.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hegemonya: Antonio Gramsci (1892- 1937) Sözlü anlatım
2 İdeoloji ve Ütopya Karl Mannheim (1893- 1947 Hungary) Sözlü anlatım
3 Oligarşinin Tunç Yasası- Robert Michels(1876- 1936) Sözlü anlatım
4 İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları: Louıs Althusser 1918- 1990- Algerya) Sözlü anlatım
5 Aylak Sınıf Teorisi- Thorstein Veblen (1857-1929) Sözlü anlatım
6 Aylak Sınıf Teorisi- Thorstein Veblen (1857-1929) Sözlü anlatım
7 Diyalektik Model: Pitirim A. Sorokin(1889- 1968) Sözlü anlatım
8 Ara Sınav
9 Formel Sosyoloji: Georg Simmel (1858-1919) Sözlü anlatım
10 Yorumlayıcı Sosyoloji 1: Max Weber (1864- 1920) Sözlü anlatım
11 Yorumlayıcı Sosyoloji 2: Max Weber (1864- 1920) Sözlü anlatım
12 Fenomenoloji: Husserl, A. Schutz Sözlü anlatım
13 Sembolik Etkileşimcilik/ Dramatoloji: Herbert Blumer, G. Herbert Mead, Erving Goffman Sözlü anlatım
14 Damga / Etiketleme Teorisi: Erving Goffman /Howard Becker Sözlü anlatım
15 Etnometodoloji: Harold Garfinkel Sözlü anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
COSER Lewis A. , Sosyolojik Düşüncenin Ustaları, De Ki, Ankara, 2010 TURNER Jonathan H., vd., Sosyolojik Teorinin Oluşumu, Sentez, İstanbul, 2010 SWINGEWOOD Alan, Sosyolojik Düşüncenin kısa Bir Tarihi, Bilim ve Sanat, Ankara, 1998 ARON Raymond, Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, İş Bankası Yayınları, İstanbul, 1986

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 147