|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN YAVUZER (hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN YAVUZER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere dini ve milli değerler hakkında kazanımlar sağlamak, değerlerine bağlı bir birey olarak yetişmesine katkıda bulunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Değerler Sosyolojisi ile ilgili kavramları öğrenir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Değerler sosyolojisi ile ilgili bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toplumsal Değerler ile ilgili bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyoloji ve sosyolojinin alt dalları hakkında bilgiler verilecek, dini, milli, sosyal ve kültürel değerler ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Değerler ve değerler sosyolojisi hakkında genel bilgiler | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Bireysel değerler | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Dini ve sosyal değerler | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Kamu ve kul hakkı | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Emanet | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Vatan Sevgisi ve Milli Birlik | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Adalet | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Demokrasi ve insan hakları | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Komşuluk | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Gençlik ve gelecek | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Din ve Sağlık İlişkisi | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Milli ve Dini Bayramlar | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Hoşgörü | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Tutumlu Olmak | Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sosyolojik Bir Olgu Olarak Değer, Ertan Özensel, Değerler Eğitimi Dergisi | |
2 | Değişim Sosyolojisi Dünyada ve Türkiye'de Toplumsal Değişme, Ertan Eğribel-Ufuk Özcan, Kitabevi Yayınları | |
3 | Max Weber ve Değerler Sosyolojisi: Bir Metodolojik İkilemin Düşündürdükleri, Gamze Aksan, SEFAD | |
4 | Avcı, Nazmi (2000) Toplumsal Değerler ve GençlikBir Değerler Sosyolojisi Denemesi, Siyasal Kitabevi | |
5 | Atila Demir, Sevim (2020) Toplumsal Değişme ve Değerler - Bir Değerler Sosyolojisi Çalışması, Nobel Akademik Yayıncılık | |
6 | Kolektif (2018) Birey Toplum ve Değerler, Grafiker yayınları | |
7 | Şener, Sami ( 2016) Sosyal İlim ve Değerler: Değerler Sosyolojisi, Strateji Danışmanlık | |
8 | Özen, Yener (2012) Değerlerin Kişilik ve Kimlik Kazanımındaki Rolü, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, cilt 1, sayı 4. | |
9 | Demirtaş, Mehmet (2017) İslam Düşüncesinde 'Ölçülü ve Dengeli Olmak' Bir Değer Olarak Nasıl Ele Alınmıştır?", Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5(2), 191-202. (Yayın No: 3994506) | |
10 | Kıral, E. (2018). Kayıp Giden Bir Değer: Saygı, Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(1), 4-10. | |
11 | Günalan, İ. Göktürk. M. (2006). Modern ve Geleneksel Değerler Arasında Yabancılaşan İnsan. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2006(2), 127-142. | |
12 | Kürşat Demirutku, Değerlerin Edinilmesinde Ailenin Rolü, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Yayınları, 2017 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale ve kitap bölümü |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |