Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SOS 435 - SOSYOLOJİ

Kodu: SOS 435 Adı: DEĞERLER SOSYOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN YAVUZER (hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HASAN YAVUZER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere dini ve milli değerler hakkında kazanımlar sağlamak, değerlerine bağlı bir birey olarak yetişmesine katkıda bulunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Değerler Sosyolojisi ile ilgili kavramları öğrenir. PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Değerler sosyolojisi ile ilgili bilgi sahibi olur. PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir.
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Toplumsal Değerler ile ilgili bilgi sahibi olur. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir.
PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sosyoloji ve sosyolojinin alt dalları hakkında bilgiler verilecek, dini, milli, sosyal ve kültürel değerler ele alınacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Değerler ve değerler sosyolojisi hakkında genel bilgiler Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Bireysel değerler Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Dini ve sosyal değerler Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Kamu ve kul hakkı Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Emanet Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Vatan Sevgisi ve Milli Birlik Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Adalet Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Demokrasi ve insan hakları Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Komşuluk Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Gençlik ve gelecek Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Din ve Sağlık İlişkisi Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Milli ve Dini Bayramlar Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Hoşgörü Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Tutumlu Olmak Sözlü Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sosyolojik Bir Olgu Olarak Değer, Ertan Özensel, Değerler Eğitimi Dergisi
2 Değişim Sosyolojisi Dünyada ve Türkiye'de Toplumsal Değişme, Ertan Eğribel-Ufuk Özcan, Kitabevi Yayınları
3 Max Weber ve Değerler Sosyolojisi: Bir Metodolojik İkilemin Düşündürdükleri, Gamze Aksan, SEFAD
4 Avcı, Nazmi (2000) Toplumsal Değerler ve GençlikBir Değerler Sosyolojisi Denemesi, Siyasal Kitabevi
5 Atila Demir, Sevim (2020) Toplumsal Değişme ve Değerler - Bir Değerler Sosyolojisi Çalışması, Nobel Akademik Yayıncılık
6 Kolektif (2018) Birey Toplum ve Değerler, Grafiker yayınları
7 Şener, Sami ( 2016) Sosyal İlim ve Değerler: Değerler Sosyolojisi, Strateji Danışmanlık
8 Özen, Yener (2012) Değerlerin Kişilik ve Kimlik Kazanımındaki Rolü, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, cilt 1, sayı 4.
9 Demirtaş, Mehmet (2017) İslam Düşüncesinde 'Ölçülü ve Dengeli Olmak' Bir Değer Olarak Nasıl Ele Alınmıştır?", Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5(2), 191-202. (Yayın No: 3994506)
10 Kıral, E. (2018). Kayıp Giden Bir Değer: Saygı, Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(1), 4-10.
11 Günalan, İ. Göktürk. M. (2006). Modern ve Geleneksel Değerler Arasında Yabancılaşan İnsan. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2006(2), 127-142.
12 Kürşat Demirutku, Değerlerin Edinilmesinde Ailenin Rolü, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Yayınları, 2017
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, makale ve kitap bölümü

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 86