|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarihsel bir perspektif açısından sivil toplum kavramının bugün taşıdığı anlamı kavrar; teorik bilgiler ışığında Türk tarihinde sivil toplum anlayışından bahsetmenin mümkün olup olmayacağını analiz eder. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sivil toplum kavramının, siyasal düşüncedeki önemini kavrar. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sivil toplum kavramının içeriğini açıklar. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kavramın bugün taşıdığı anlamın ortaya çıkmasında Hegel ve Gramsci’nin önemli olduğunu anlar, eleştirel yorumlar yapar. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kavramın demokratik bir yönetim için son derece önemli olduğunun farkına varır. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Türk siyasal yaşamında demokratik siyasal kültürün eksikliğinin aslında sivil toplum açısından bir eksiklikle yakın bir ilişkisinin olduğunu analiz eder. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sivil toplumun tarihsel gelişimi ile 20.yüzyılın son çeyreğinde kavramın yeniden ortaya çıkışının ele alınması, kavramın demokrasi ile ilişkisinin anlatılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sivil toplum kavramının tarihsel gelişimi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
2 | Demokrasi ve sivil toplum kavramları | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
3 | Kapitalizm ve demokrasi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
4 | Liberalizm ve demokrasi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
5 | Devleti önceleyen düşünürlerde sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
6 | Bireyi önceleyen düşünürlerde sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
7 | ARA SINAV | Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | |
9 | Marksist anlayış ve sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
10 | Batı Avrupada sivil toplumun gelişimi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
11 | Doğu Avrupada sivil toplumun gelişimi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
12 | Osmanlı toplum yapısı ve sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
13 | Cumhuriyet dönemi ve sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
14 | 1980 sonrası sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
15 | Demokrasi ve sivil toplum ilişkisi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | CANİKLİOĞLU, Meltem DİKMEN (2007), Sivil Toplum ve Türkiye Demokrasisindeki İzdüşümleri, Ankara: Seçkin Yayınları. | |
2 | KEANE, John (2004), Sivil Toplum ve Devlet, İstanbul: Yedi Kıta Yayınları. | |
3 | Tosun, Gülgün Erdoğan (2001), Demokratikleşme Perspektifinden Devlet - Sivil Toplum İlişkisi, Alfa Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale, power-point sunu, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 70 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 82 |