Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SOS 224 - SOSYOLOJİ

Kodu: SOS 224 Adı: ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK VE BİRLİKTE YAŞAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET FARUK YILDIRIM (afyildirim@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Topluma ilişkin araştırma ve incelemelerde sosyolojinin imkan ve vasıtalarından yararlanmak; çokkültürlülük ve birlikte yaşamaya ilişkin araştırmalarda kullanılacak yöntem ve analizler hakkında bilgi vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sosyolojinin inceleme ve araştırma alanları hakkında bilgi sahibi olup kültür kavramı ve kültüre temel yaklaşımları bilir PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir.
PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilir, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir.
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir.
PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir.
PÇ-7 7. Sosyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisi kazanabilir.
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin amacı öğrencileri, modern ulusal devletlerin oluşturduğu küresel toplulukta çokkültürlülük siyaseti ile tanıştırmak ve çokkültürlülüğün genel yönlerini ve politikalarını sunmaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin ve ders tanıtım bilgilerinin sunulması Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Kültür Kavramı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Dünyanın kültürel çeşitliliğini anlamlandırmak Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Kimlik Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Çokkültürlülük I Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Çokkültürlülük I Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Çokkültürlük Yaklaşımları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Çokkültürlü vatandaşlık Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Avrupa ülkelerinde çokkültürlülük Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Türkiye'de Çokkültürlülük Tartışmaları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Makale İncelemesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Makale İncelemesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Sekülerizm Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Din ve Çokkültürlülük Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Torres, Carlos Alberto (1998). Democracy, Education, and Multiculturalism: Dilemmas of Citizenship in a Global World, Lanham: Rowman and Littlefield Publishers.
2 Modood, Tariq (2007). Multiculturalism, Cambridge and Malden: Polity Press.
3 Doytcheva, Milena (2013). Çokkültülülük, çev. Tuba Akıncılar Onmuş, İstanbul: İletişim yayınları.
4 Çokkültürcülük, Tatunma Politikası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90