|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET FARUK YILDIRIM (afyildirim@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Topluma ilişkin araştırma ve incelemelerde sosyolojinin imkan ve vasıtalarından yararlanmak; çokkültürlülük ve birlikte yaşamaya ilişkin araştırmalarda kullanılacak yöntem ve analizler hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyolojinin inceleme ve araştırma alanları hakkında bilgi sahibi olup kültür kavramı ve kültüre temel yaklaşımları bilir |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilir, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilir. |
PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-7 7. Sosyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisi kazanabilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin amacı öğrencileri, modern ulusal devletlerin oluşturduğu küresel toplulukta çokkültürlülük siyaseti ile tanıştırmak ve çokkültürlülüğün genel yönlerini ve politikalarını sunmaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin ve ders tanıtım bilgilerinin sunulması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Kültür Kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Dünyanın kültürel çeşitliliğini anlamlandırmak | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Kimlik | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Çokkültürlülük I | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Çokkültürlülük I | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Çokkültürlük Yaklaşımları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çokkültürlü vatandaşlık | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Avrupa ülkelerinde çokkültürlülük | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Türkiye'de Çokkültürlülük Tartışmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Makale İncelemesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Makale İncelemesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Sekülerizm | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Din ve Çokkültürlülük | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Torres, Carlos Alberto (1998). Democracy, Education, and Multiculturalism: Dilemmas of Citizenship in a Global World, Lanham: Rowman and Littlefield Publishers. | |
2 | Modood, Tariq (2007). Multiculturalism, Cambridge and Malden: Polity Press. | |
3 | Doytcheva, Milena (2013). Çokkültülülük, çev. Tuba Akıncılar Onmuş, İstanbul: İletişim yayınları. | |
4 | Çokkültürcülük, Tatunma Politikası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |