|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİHAN OZANSOY TUNÇDEMİR (nihanozansoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere kentlerin ortaya çıkışı, kentleşme, göç ve sosyal değişme konularında bilgi kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kentin tanımı, doğası, bireyler arası ilişkileri etkilemesi, eğitim, sağlık, ekonomi, ticaret, din ve siyaset kurumlarının yeri gibi konuların sosyolojik yönden analizini yapabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kentle ilgili temel kavramları ifade edebilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'de kentleşmenin tarihsel gelişimini tanımlayabilir. |
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kentleşme ve çevre ilişkisi kavramlarını karşılaştırabilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kent sosyolojisi dersi kentle ilgili temel kavramları, kentlerin ortaya çıkışını ve kent tarihini içerir. Bu derste kentleşme ve modernite ilişkisi anlatılmaktadır. Kentleşme ve toplumsal değişme ilişkisinin ele alındığı bu derste kent kuramlarına ayrıntılı olarak yer verilmektedir. Türkiye’de göç hareketleri, Türkiye’nin kentleşme deneyimi ve gecekondulaşma tecrübesi bu dersin temel konularındandır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kent sosyolojisinin konusu | Sözlü anlatım |
2 | Kentle ilgili temel kavramlar | Sözlü anlatım |
3 | Kentlerin ortaya çıkışı | Sözlü anlatım |
4 | Kentleşmeyi doğuran olgular | Sözlü anlatım |
5 | Türkiye'de kentleşmenin tarihsel gelişimi | Sözlü anlatım |
6 | Türkiye'de kentleşmeyi doğuran nedenler | Sözlü anlatım |
7 | Türkiye'de göç hareketleri | Sözlü anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gecekondu olgusu | Sözlü anlatım |
10 | Kentleşme ve çevre ilişkisi | Sözlü anlatım |
11 | Kent kuramları | Sözlü anlatım |
12 | Kentleşme ve toplumsal değişme | Sözlü anlatım |
13 | Kent planlaması | Sözlü anlatım |
14 | Kentleşme ve konut sorunu | Sözlü anlatım |
15 | Kentleşme ve siyasal davranış | Sözlü anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bal, Hüseyin (2011), Kent Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta | |
2 | Harvey, David (2006), Sosyal Adalet ve Şehir, Metis Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1)Alver, Köksal (2012), Kent Sosyolojisi, Hece Yayınları, Ankara. 2)Kanbak, A., Şiriner, M., Pınarcıoğlu, Ş., Uğurlu, Ö., (2010) Türkiye Perspektifinden Kent Sosyolojisi Çalışmaları, Örgün Yayınları, İstanbul. 3)Keleş, Ruşen (2012), Kent Politikası, İmge Kitabevi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |