Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / PSİ 204 - SOSYOLOJİ

Kodu: PSİ 204 Adı: REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET FARUK YILDIRIM (afyildirim@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Rehberlik çalışmaları ve Rehberlik hizmetleri hakkında bilgi vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Rehberlik hizmetlerine dair temel kavramlarını tanımlayabilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir.
PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir.
PÇ-12 12. Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir.
PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Rehberliğin gelişmesini etkileyen faktörleri açıklayabilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir.
PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir.
PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir.
PÇ-12 12. Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir.
PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Rehberlik çalışmalarını oluşturabilir PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir.
PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir.
PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çağdaş eğitimde öğrenci kişilik hizmetlerinin yeri ve önemi, öğrenci kişilik hizmetleri, rehberlik hizmetleri, rehberliğin amacı, rehberliğin kapsamı, rehberliğin ilkeleri, rehberliğin gelişmesini etkileyen faktörler, Rehberlik Türleri, Bireyi Tanıma Teknikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Literatür tanıtımı ve genel giriş Anlatım
2 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığın Tanımı AnlatımAnlatım
3 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığın Temel İlkeleri Anlatım
4 Rehberlik Çalışmalarının Tarihçesi Anlatım
5 Rehberliğin Gelişmesini Etkileyen Faktörler Anlatım
6 Rehberlik Hizmetleri Anlatım
7 Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri Anlatım
8 Ara Sınav
9 Bireyi Tanıma Teknikleri Anlatım
10 Gözlemsel Teknikler Anlatım
11 Uygulama Teknikleri Anlatım
12 Grup Rehberliği Anlatım
13 Mesleki Rehberlik Anlatım
14 Durumsal Testler Anlatım
15 Standart Testler Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 A.Kaya; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Anı Yayıncılık, İstanbul 2004
2 M.Kepçeoğlu; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Alkın Yayınları, İstanbul 1994
3 Y.Kuzgun; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
[1]A.Kaya; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Anı Yayıncılık, İstanbul 2004 [2]M.Kepçeoğlu; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Alkın Yayınları, İstanbul 1994 [3]Y.Kuzgun; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 119