|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİNER KAYA (tekiner.kaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere günümüz işletmeciliğinde inovasyon ve inovasyon yönetiminin yerini, ne olduğunu ve önemini açıklamaktır. Derste özellikle ürün ve süreç inovasyonları konusunda inovasyonların nasıl başarılı bir şekilde yönetileceğine dair bilgiler verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, inovasyon ve inovasyon ile ilişkili kavramları öğreneceklerdir. |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler ürün ve süreç inovasyonları arasındaki farkları ve bunların önemini bilecektir. |
PÇ-5 Çalıştığı sektörle ilgili üretim yönetimi ve süreçleri ile ilgili bilgi sahip olma
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler inovasyonları başarılı bir şekilde yönetmenin yollarını bulmak konusunda beceri kazanır. |
PÇ-5 Çalıştığı sektörle ilgili üretim yönetimi ve süreçleri ile ilgili bilgi sahip olma
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders kapsamında ürün ve süreç inovasyonu, inovasyon stratejileri, inovasyon kaynakları ve inovasyon yönetimi konuları tartışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Inovasyon | Anlatım ve tartışma |
2 | Inovasyonun On tipi | Anlatım ve tartışma |
3 | Kar Modeli- Network- Yapı | Anlatım ve tartışma |
4 | Süreç- Ürün Performansı- Ürün Sistemi | Anlatım ve tartışma |
5 | İnovasyon Hizmeti-Kanal-Marka-Müşteri Angajmanı | Anlatım ve tartışma |
6 | İnovasyon Tipleri Karşılaştırması | Anlatım ve tartışma |
7 | Geleneklere Rağmen İnovasyon | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endüstrilerin ve Pazarların İnovasyon Dönüşümü | Anlatım ve tartışma |
10 | İnovasyon Hedefleme | Anlatım ve tartışma |
11 | İnovasyon Taktikleri | Anlatım ve tartışma |
12 | İnovasyon Stratejileri | Anlatım ve tartışma |
13 | Kurum Kültüründe İnovasyon | Anlatım ve tartışma |
14 | Kurum Kültüründe İnovasyonu Hayata Geçirme | Anlatım ve tartışma |
15 | Prensipleri Hayata Geçirme | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İnovasyonun On Tipi Çığır Açma Disiplini- Larry Keeley- Nobel Kitapevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 106 |