|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ (caglagurlas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı sistemlere yönelik hastalıkların tanıtılması ve ayırt edilmesinin sağlanmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sistemik hastalıkların ve bulaşıcı hastalıkların nedenlerini, risk faktörlerini, belirtilerini, komplikasyonlarını, korunma yöntemlerini, tanılanması ve tedavisini açıklayabilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-11 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Kronik hastalıkların nedenlerini, risk faktörlerini, belirtilerini, komplikasyonlarını, korunma yöntemlerini, tanılanması ve tedavisini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Psikiyatrik bozukluların nedenlerini, belirtilerini, tanılanmasını ve tedavisini açıklayabilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-11 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Duyu organları hastalıkları, deri hastalıkları kas- iskelet sistemi hastalıkları, bağ dokusu ve hastalıkları, erkek ve kadın genital sistemi hastalıkları, bulaşıcı hastalıklar, ruh sağlığı ve hastalıkları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders programının açıklanması, Duyu organlarının hastalıkları | anlatım, tartışma |
| 2 | Deri hastalıkları | anlatım, soru cevap |
| 3 | Kadın genital sistemi hastalıkları | örnek olay, soru cevap |
| 4 | Erkek genital sistemi hastalıkları | anlatım, tartışma soru cevap |
| 5 | Bulaşıcı hastalıklar dersine giriş | anlatım, tartışma soru cevap |
| 6 | Virüslerin sebep olduğu bulaşıcı hastalıklar | planlı grup çalışması, tartışma |
| 7 | Bakterilerin sebep olduğu bulaşıcı hastalıklar | anlatım, tartışma soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Parazitlerin sebep olduğu bulaşıcı hastalıklar | anlatım, soru cevap |
| 10 | Ruh sağlığı ve hastalıkları dersine giriş | anlatım, tartışma soru cevap |
| 11 | Psikiyatrik bozukluklar | anlatım, tartışma |
| 12 | Psikiyatrik bozukluklar | anlatım, tartışma soru cevap |
| 13 | madde bağımlığı nedir? | planlı grup çalışması, tartışma |
| 14 | kanserler | örnek olay, soru cevap |
| 15 | Genel tekrar ve dersin değerlendirmesi | anlatım, tartışma soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Gülay MŞ.,Polat M. HASTALIKLAR BİLGİSİ DERS KİTABI (2.BASKI).DÜNYA TIP KİTAP EVİ.2018 | |
| 2 | Taşkın L. doğum ve kadın sağlığı Hemşireliği (17. baskı).Akademisyen Kitapevi.2021 | |
| 3 | Köroğlu E. Psikiyatri Temel Kitabı (2020). esenkal yayıncılık,2020 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar ve projeksiyon cihazı yazı tahtası, kalem ve kağıtlar Web tabanlı dökümanlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||