|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER AKÇAYIR (omerakcayir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste; iş hayatında kalite güvencesi ve standartları ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturmak |
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Standardizasyonla ilgili temel bilgileri tanımlayabilecektir. |
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. PÇ-14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygulayabilme |
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders kapsamında kalite kavramı, standardizasyon, yönetim kalitesi ve standartları, çevre standartları, süreç ve kaynak yönetimi, toplam kalite kontrol yönetimi anlatılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kalite ve kalite kavramları. Kalite yaklaşımları, kalite ve verimlilik arasındaki ilişki. Kalite maliyetleri ve analizi. | Anlatım, tartışma, soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 2 | Kalite önderleri ve yaklaşımları. Toplam kalite yönetimi. Kalite çemberi. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 3 | Kaizen. Tam zamanında üretim. 5S sistemi ve Poke Yoke. | Anlatım, tartışma, soru-cevap , Örnek Olay Yöntemi |
| 4 | Kalite yönetim sistemi ve amaçları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 5 | Kalite yönetim sistemi, faydaları ve prensipleri, | Anlatım, tartışma, soru-cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi |
| 6 | Standardizasyonun tarihçesi, tanımı, konusu, amaçları ve ilkeleri. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 7 | Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydalar. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Standartların sınıflandırılması. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve görevleri. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 10 | Akreditasyon ve belgelendirme çalışmaları. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 11 | Bölgesel ve uluslararası standardizasyon kuruluşları. ISO,IEC,CEN vs. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 12 | Metroloji ve kalibrasyon. Ulusal ve uluslararası metroloji, çalışmaları ve kuruluşları. | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 13 | CE, ISO 10002, ISO14001, ISO 18001, ISO 22000, ISO 27000, ISO31000, ISO50000 | Anlatım, tartışma, soru-cevap , Örnek Olay Yöntemi |
| 14 | TS-EN-ISO 9000 : 2015 serisi standartları TS-EN-ISO 9001 : 2015 serisi standartları, | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 15 | Genel Tekrar | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kölük, N., İ. Dilsiz, C. Kartal, (2016). MYO'lar için Kalite Güvencesi ve Standartları. Detay Yayıncılık, Ankara. | |
| 2 | Küçük, O., (2004). Standardizasyon ve Kalite. Seçkin Yayıncılık, Ankara. | |
| 3 | PersonaTR Eğitim Kurulu, ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi temel eğitim notları ve iç denetçi eğitim notları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisayar, İnternet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | 0 | |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | |
| Sözlü Sınav | 0 | 0 | |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 13 | 13 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||