|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLGİN YAZLIK (bilginyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BİLGİN YAZLIK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bir bilgisayarın nasıl tasarlandığını öğretme, mevcut tasarım problemlerinin nasıl çözüldüğünü kavratma, bilgisayarın donanımlarının mimari açıdan nasıl yönetildiğini öğretme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayarın mimarisine dair temel kavramları ve bilgisayar tarihçesini anlar. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | RISC, CISC, RISC V, Harvard, Von Neumann mimari yapılarını anlar. |
PÇ-7 Bilgisayar Mühendisliğine özgü problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Komut döngüsünü ve iş hattı yaklaşını anlar. |
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İç (hafıza) ve dış donanım organizasyonunu anlar |
PÇ-5 Genel mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. PÇ-9 Temel bilgisayar donanımı, yazılımı ve sistem güvenliği hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayarın tarihi, merkezi işlem birimi iç yapısı ve sınıflandırmaları, komut döngüsü, iş hattı, giriş çıkış organizasyonu, doğrudan bellek erişimi, bellek organizasyonu, dış bellek ve raid sistemler, çok işlemcili sistemler, kayan noktalı sayılar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgisayar mimarisi temel kavramlar ve bilgisayarın tarihi | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
2 | Merkezi İşlem Birimi, iç yapısı, CISC, RISC ve RISC V tipi sınıflandırma | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
3 | Merkezi İşlem Birimi, iç yapısı, Harvard ve Von Neumann tipi sınıflandırma | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
4 | Bilgisayarda komut döngüsü | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
5 | Bilgisayarda komut döngüsü | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
6 | İş hattı | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
7 | İş hattı | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Giriş Çıkış organizasyonu | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
10 | Doğrudan Bellek Erişimi | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
11 | Bellek Organizasyonu | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
12 | Bellek Organizasyonu | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
13 | Dış bellek ve RAID | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
14 | Çok işlemcili bilgisayarlar | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
15 | Kayan noktalı sayılar | Sözlü Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Computer Organization and Architecture Designing for Performance: International Version 8th Edition William Stallings | |
2 | Computer Architecture Design and Performance- Barry Wilkinson, Prentice Hall,1996 | |
3 | Bilgisayar Mimarisi Ders Notları - Doç. Dr. Feza Buzluca | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders notları (sunumlar), projeksiyon, bilgisayar, tahta, kalem |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |