|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencileri etkili iletişim ve sunum konusunda bilinçlendirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | etkili sunum tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | açık bir şekilde iletişim kurabilirler. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | takım iletişimini uygulayabilirler. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-16 Bireysel/grup içerisinde ya da disiplinler arası ekiplerle çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-19 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İletişim kavramının irdelenmesi, etkili sunum kavramı, yazılı ve görsel iletişim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İletişim kavramının irdelenmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 2 | Etkili Sunumun tarihsel olarak kullanımının öneminin belirlenmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 3 | Etkili Sunum kavramının irdelenmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 4 | İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 5 | Yazılı iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 6 | Görsel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 7 | Sözel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Etkili iletişim ile kurum iletişiminin bağlantısının kurulması. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 10 | Kurumlarda liderlerin etkili sunum açısından öneminin belirtilmesi. | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 11 | Dinleme ve gözlem becerilerini artırmanın önemi | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 12 | Rol Oynama Egzersizleri | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 13 | Rol Oynama Egzersizleri | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 14 | Etkili sunum öğrenci uygulamaları | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 15 | Etkili sunum öğrenci uygulamaları | Anlatım / Soru – Cevap, tartışma, sunum. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Etkili Sunum Teknikleri, Ayşen Temel Eğinli , Demet Gürüz, Detay Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||