Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / RES 406 - RESİM

Kodu: RES 406 Adı: BİTİRME PROJESİ II Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü RESİM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KAMBER KOÇ (kamberkoc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Son sınıfa kadar teknik ve kuramsal gelişimine dayalı olarak ürettiği ve üretmekte olduğu teorik ve uygulamalı ürünlerini, kendi mesleki kariyerinin ilk adımı olarak bu derste birleştirip örgütleyebilmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Üretimlerinin analizini gerçekleştirip bulgularına dayalı çözümleme ve manifesto üretebilir PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır.
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır.
PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır.
PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Araştırma alanı ve sınırlılıklarını belirleyebilir. PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır.
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır.
PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Araştırma alanı içerisinde anahtar kelimeler saptayıp türetebilir. PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır.
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır.
PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Araştırma sonuçlarını örgütleyip metne dökebilir PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır.
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır.
PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 oluşturduğu metni güncelleyip geliştirirken savunup sunabilir PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar.
PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler.
PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir.
PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır.
PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır.
PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Profesyonel portfolyo oluşturmak için mevcut kuramsal akademik ve teknik atölye üretimlerini ilişkilendirmek, bu birikimin bütünlüğünü sağlamak adına uygun ölçütler eşliğinde derleyip, arşivleyip doğru kıstaslara uygun sunmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
2 mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama
3 mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
4 mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
5 mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
6 mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
7 mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
8 Ara Sınav
9 araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
10 araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
11 araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
12 araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
13 araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
14 araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
15 araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Google akademi, araştırma yöntem ve teknikleri yayın ve kitapları, üniversite ve müze yazılı basılı kaynakları ve kütüphaneleri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Word, powerpoint gibi programlar ve arayüzler, not defteri, görsel ve metinsel arşiv için dijital ve basılı belgesel arşiv olanakları, havuz araştırmaları için kütüphane ve internet imkanları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 5 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 110