|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMBER KOÇ (kamberkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Son sınıfa kadar teknik ve kuramsal gelişimine dayalı olarak ürettiği ve üretmekte olduğu teorik ve uygulamalı ürünlerini, kendi mesleki kariyerinin ilk adımı olarak bu derste birleştirip örgütleyebilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üretimlerinin analizini gerçekleştirip bulgularına dayalı çözümleme ve manifesto üretebilir |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Araştırma alanı ve sınırlılıklarını belirleyebilir. |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Araştırma alanı içerisinde anahtar kelimeler saptayıp türetebilir. |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Araştırma sonuçlarını örgütleyip metne dökebilir |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | oluşturduğu metni güncelleyip geliştirirken savunup sunabilir |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Profesyonel portfolyo oluşturmak için mevcut kuramsal akademik ve teknik atölye üretimlerini ilişkilendirmek, bu birikimin bütünlüğünü sağlamak adına uygun ölçütler eşliğinde derleyip, arşivleyip doğru kıstaslara uygun sunmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
2 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
3 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
4 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
5 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
6 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
7 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
10 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
11 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
12 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
13 | araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
14 | araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
15 | araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Google akademi, araştırma yöntem ve teknikleri yayın ve kitapları, üniversite ve müze yazılı basılı kaynakları ve kütüphaneleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Word, powerpoint gibi programlar ve arayüzler, not defteri, görsel ve metinsel arşiv için dijital ve basılı belgesel arşiv olanakları, havuz araştırmaları için kütüphane ve internet imkanları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 110 |