| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | RESİM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KAMBER KOÇ (kamberkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Son sınıfa kadar teknik ve kuramsal gelişimine dayalı olarak ürettiği ve üretmekte olduğu teorik ve uygulamalı ürünlerini, kendi mesleki kariyerinin ilk adımı olarak bu derste birleştirip örgütleyebilmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Üretimlerinin analizini gerçekleştirip bulgularına dayalı çözümleme ve manifesto üretebilir | 
			
		 
			PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-8 Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Araştırma alanı ve sınırlılıklarını belirleyebilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Araştırma alanı içerisinde anahtar kelimeler saptayıp türetebilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Araştırma sonuçlarını örgütleyip metne dökebilir | 
			
		 
			PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-5 | oluşturduğu metni güncelleyip geliştirirken savunup sunabilir | 
			
		 
			PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Profesyonel portfolyo oluşturmak için mevcut kuramsal akademik ve teknik atölye üretimlerini ilişkilendirmek, bu birikimin bütünlüğünü sağlamak adına uygun ölçütler eşliğinde derleyip, arşivleyip doğru kıstaslara uygun sunmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama | 
| 2 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır | Proje Sunumu Görüşme Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama | 
| 3 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip gösterge çözümsel olarak inceler ve tartışır | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 4 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 5 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 6 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 7 | mevcut atölye üretimlerini analiz edip göstergebilimsel olarak inceler ve tartışırken anahtar kelimelerini ve metin havuzunu güncellemeye devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 10 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 11 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 12 | araştırma havuzundan problem alanına yönelik tutarlı akademik bir araştırma raporu süzüp oluşturma sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 13 | araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 14 | araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 15 | araştırma raporunun düzenleme, gözden geçirme ve son kontrol sürecine devam eder | Proje Sunumu, Görüşme, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Google akademi, araştırma yöntem ve teknikleri yayın ve kitapları, üniversite ve müze yazılı basılı kaynakları ve kütüphaneleri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Word, powerpoint gibi programlar ve arayüzler, not defteri, görsel ve metinsel arşiv için dijital ve basılı belgesel arşiv olanakları, havuz araştırmaları için kütüphane ve internet imkanları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 12 | 24 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 110 | ||