|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ATA ESKİN (ataeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ATA ESKİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Gelişen nanoteknolojinin özelliklerini incelenmek, çevre mühendisliğinde kullanım olanaklarını araştırmak ve çevresel etkilerini değerlendirilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nanoteknolojik gelişmelerin anlamını kavrayabilir. |
PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-5 Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilme PÇ-15 Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Nanoteknolojinin çevre mühendisliğine olan katkılarını öğrenebilir. |
PÇ-2 Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilme PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme PÇ-14 Alanındaki bilgileri toplum yararına kullanabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nanoteknolojiye giriş, nano materyallerin tanınması, nanomateryallerin üretilmesi, nanomateryallerin ölçülme teknikleri, nano materyallerin su arıtımında kullanımı, nanomateryallerin hava kirleticilerinin ölçülmesinde ve arıtımında kullanılması, hidrojen depolamada nano materyallerin önemi, toprak kirliliğinde nano materyaller, nano materyallerin çevresel ve insan sağlığına etkilerinin incelenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nanoteknolojinin Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
2 | Su Arıtımında ve İzlemesinde çok fonksiyonlu nanokompozitler | Anlatma Yöntemi |
3 | Sürdürülebilir su için gelecekte oluşturulacak teknolojiler: nanotüp-nanofiltre ve kimyasal arıtım stratejileri | Anlatma Yöntemi |
4 | Karbo Nanotüpler ve Polime/CNT Nanokompozitler: mikrobiyal ilişkiler ve fotokimyasal dönüşümler | Anlatma Yöntemi |
5 | Nanopartikül surfaktanlar ve moleküllerin biyolojisi ve çevresel adsorpsiyon | Anlatma Yöntemi |
6 | Nanomateryaller ve organizmanın moleküler seviyedeki ilişkileri | Anlatma Yöntemi |
7 | Nano materyaller için risk değerlendirmesinde yaşam döngüsü | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tasarlanan nanomateryallerin fizikikimyasal özellikleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Agroekonomide nanomateryallerin biyolojik çeşitliliği ve geleceği | Anlatma Yöntemi |
11 | Eko tasarımlı nanomateryaller ve güvenliğe cevap | Anlatma Yöntemi |
12 | Moleküler, hücresel ve ekolojik olarak Nano TiO2 | Anlatma Yöntemi |
13 | PLGA Nanopartiküller | Anlatma Yöntemi |
14 | Nano Safhada Döngü | Anlatma Yöntemi |
15 | Öğrenci sunumu. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nanotechnology for Environmental Cleanup, Nanotoday, 1.2. 44-48 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Laptop, projeksiyon, nanomalzemeler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |