|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRKÇE EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin lisansüstü düzeyde bireysel ve işbirlikçi çalışma ve araştırma yapma yeterliklerini geliştirmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Alan yazın ve kaynak taraması yapabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavram, ilke ve yaklaşımlar; bilimsel yöntemin tanımı, aşamaları, temel nitelikleri ve dayandığı temel varsayımlar; araştırmanın tanımı, türleri ve aşamaları; araştırmanın planlanması, araştırma raporunun hazırlanması; araştırma süreç ve teknikleri, giriş (amaç, problem, varsayımlar, sınırlılıklar, tanımlar), yöntem, evren ve örneklem, verilerin toplanması, verilerin çözümlenmesi, bulgular ve yorum, tartışma, sonuç ve öneriler, bilimsel araştırmalarda etik konularını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma, ders içeriği, yöntemi, planı ve ödev dağılımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavram, ilke ve yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Bilimsel yöntemin tanımı, aşamaları, temel nitelikleri ve dayandığı temel varsayımlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Araştırmanın tanımı, türleri ve aşamaları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Nicel araştırma türleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Nicel araştırma türleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Nitel araştırma türleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Karma araştırma türleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Bilimsel araştırma yapma süreci ve etik kuralları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Araştırmanın planlanması | Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Makale Eleştirisi |
| 12 | Araştırma raporunun hazırlanması 1 (Amaç, problem, varsayımlar, sınırlılıklar, tanımlar) | Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Makale Eleştirisi |
| 13 | Araştırma raporunun hazırlanması 2 (Yöntem, evren ve örneklem, verilerin toplanması, verilerin çözümlenmesi) | Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Makale Eleştirisi |
| 14 | Araştırma raporunun hazırlanması 3 (Bulgular ve yorum, tartışma, sonuç ve öneriler, kaynaklar) | Problem Çözme Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Makale Eleştirisi |
| 15 | Proje raporlarının sunumu ve eleştirisi, genel değerlendirme | Rapor Hazırlama Makale Eleştirisi Görüşme Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Büyüköztürk, Ş. vd. (2019). Sosyal Bilimlerde Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Pegem Akademi | |
| 2 | Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 15 | 3 | 20 |
| Final Sınavı | 15 | 3 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 20 | 1 | 20 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 55 | 1 | 55 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 60 | 1 | 60 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 267 | ||