|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | STAJ | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimleri süresince edindikleri teorik bilgileri alanlarında mesleki olarak deneyimlemelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Derslerde öğrenilen konuların uygulamasını yapabilme |
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Teori ile uygulamayı birarada pekiştirebilme |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Mesleği ile ilgili iş süreçlerini uygulayabilme |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. PÇ-14 Çocuk Gelişimi alanında aldığı mesleki eğitimin gereklilikleri ve ilkeleri doğrultusunda, Türkiye’deki ve dünyadaki mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler, mevcut bilgilerini ve deneyimlerini geliştirir, yeni bilgi ve deneyimleri aktarır. PÇ-15 Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Alan Uygulamaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 2 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 3 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 4 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 5 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 6 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 7 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 10 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 11 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 12 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 13 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 14 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 15 | Staj | Beceri geliştirme, gözlem |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Okul Öncesi Eğitim Programı 2013 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 4 | 8 | 100 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| Okul Öncesi Eğitim Uygulaması | 40 | 4 | 160 |
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 160 | ||