|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Staj Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İleri oksidasyon prosesleri hakkında temel kavramların öğretilmesidir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Türleri |
PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-7 Yeni projeler sunabilme yeteneği kazanabilme PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme PÇ-11 Mesleki ingilizcesini uzmalık düzeyine getirerek ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme ve tartışabilme PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmesi ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmesi |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Kullanımı |
PÇ-3 Arazi uygulamalarında gerekli olan uygulama bilgilerine ileri düzeyde sahip olabilme ve bunu disiplinlerarası kullanabilme PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-5 Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilme PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme PÇ-15 Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olma PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmesi ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmesi |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İleri oksidasyon proseslerinin türleri ve kullanımları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İleri Oksidasyon Proseslerine Giriş | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 2 | Kütle Dengesi | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 3 | Kinetik | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 4 | Reaktörler 1 | Uzaktan Eğitim Anlatma Yöntemi. |
| 5 | Reaktörler 2 | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 6 | Kimyasal Prosesler | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 7 | Kimyasal Prosesler | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Chemical Processes | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 10 | Fenton Prosesi ve H2O2 | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 11 | Elektro Fenton prosesi | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 12 | Adsorpsiyon | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 13 | Kimyasal arıtma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 14 | Kimyasal arıtma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 15 | Kimyasal arıtma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Applied Sonochemistry, Professor Timothy J. Mason Professor John P. Lorimer | |
| 2 | Physicochemical Treatment Processes, Lawrance | |
| 3 | Advanced Physicochemical Treatment Processes, Lawrebce, Yung, Nazih | |
| 4 | Temel işlemler ve temel prosesler I & II, Su Vakfi Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| yok | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 16 | 2 | 100 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 13 | 26 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 166 | ||