|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA TAHİROĞLU (mtahiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İlkokul öğrencilerinin okuma yazma sorunlarını ve sebeplerini anlamak; bu sorunların giderilmesine yönelik çalışmalar yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir ve liderlik yapar. PÇ-3 Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder. PÇ-7 Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme süreçlerini zenginleştirmek için programın önerdiği uygun eğitimsel araç ve gereçleri etkin bir biçimde kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Okuma, akıcı okuma, okuma türleri, okuduğunu anlama, okuma sorunları ve hataları, okuma sorunlarına neden olan başlıca faktörler, okuma hatalarının tespit edilmesi ve giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler, yazma sorunları ve hataları, yazma hatalarının giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okuma, yazma, beynin okuma ve yazmadaki yeri ve önemi, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
2 | okumaya hazırbulunuşlukla ilgili görüşler (faktörcü görüş, olgunlaşma teorisi, doğuştancı görüş), | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
3 | okuma ve yazma modelleri, okuma-yazma yöntem ve teknikleri, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
4 | okuma ve yazma modelleri, okuma-yazma yöntem ve teknikleri, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
5 | okuma ve yazma modelleri, okuma-yazma yöntem ve teknikleri, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
6 | okuma-yazma sorunları, sık yapılan okuma yazma hataları, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
7 | okuma-yazma sorunları, sık yapılan okuma yazma hataları, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | okuma-yazma sorunlarına neden olan başlıca faktörler, okuma-yazma hatalarının tespit edilmesi ve giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
10 | okuma-yazma sorunlarına neden olan başlıca faktörler, okuma-yazma hatalarının tespit edilmesi ve giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
11 | okuma-yazma sorunlarına neden olan başlıca faktörler, okuma-yazma hatalarının tespit edilmesi ve giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
12 | okuma-yazma sorunlarına neden olan başlıca faktörler, okuma-yazma hatalarının tespit edilmesi ve giderilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
13 | uygulama çalışması. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
14 | uygulama çalışması. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
15 | uygulama çalışması. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akyol, H. (2018). Türkçe ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. | |
2 | Baştuğ, M., & Demirtaş Şenel, G. (2019). İlkokuma ve yazma öğretimi el kitabı. Ankara: Pegem. | |
3 | Yılmaz, M. (2019). Okuma güçlüğü ve tedavisi. Ankara: Gece Akademi. | |
4 | Dehaene, S. (2017). Beyin nasıl okur (O. Karakaş, Çev.). İstanbul: Alfa. | |
5 | Akyol, H. (2012). Türkçe öğretimi, Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, örnek video ve resimler, ilgili materyaller. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 237 |