|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA TAHİROĞLU (mtahiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretiminde duyuşsal hedefler ve duyuşsal süreçleri açıklamak ve temel sorunlar hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-3 Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar. PÇ-6 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-7 Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. PÇ-10 Çalışmalarını bilimsel ve etik değerler temelinde yürütür. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme süreçlerini zenginleştirmek için programın önerdiği uygun eğitimsel araç ve gereçleri etkin bir biçimde kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-12 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları kullanır. PÇ-15 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste; Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretiminde bilgi, beceri, kavram öğretimi ve bu öğretim süreçlerinde duyuşsal farkındalık, dikkat, merak, ilgi, motivasyon, tutum, değer, inanç, özgüven, özsaygı, öz yeterlilik, alışkanlıklar gibi temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkiler üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgi, beceri, kavram öğretimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
2 | Bilişsel ve Duyuşsal Hedefler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
3 | Biliş, Duyuş ve Beceri Bağlamında Eğitim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
4 | Duyuş ve Duyuşsal Eğitim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
5 | öğretim süreçlerinde duyuşsal farkındalık | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
6 | öğretim süreçlerinde dikkat, merak, ilgi, motivasyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
7 | öğretim süreçlerinde dikkat, merak, ilgi, motivasyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
8 | Ara Sınav | |
9 | öğretim süreçlerinde tutum, değer, inanç | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
10 | öğretim süreçlerinde tutum, değer, inanç | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
11 | öğretim süreçlerinde özgüven, özsaygı, öz yeterlilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
12 | öğretim süreçlerinde özgüven, özsaygı, öz yeterlilik, üst biliş, alışkanlık gibi temel kavramlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
13 | Duyuşsal alan için eğitim yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
14 | Duyuşsal alan için eğitim yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
15 | Duyuşsal eğitimin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal davranış eğitimi. Ankara: Nobel. | |
2 | Goleman, D. (2019). Duygusal zeka. İstanbul: Varlık. | |
3 | Tekindal, S. (2009). Duyuşsal özelliklerin ölçülmesi için araç oluşturma. Ankara: Pegem. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, örnek video ve resimler, ilgili materyaller. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 226 |