Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OEÖ421 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OEÖ421 Adı: RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEMA ÖNGÖREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı risk altındaki çocukları, risk nedenleri ve alınabilecek önlemleri ortaya koymak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Risk kavramı ve nedenlerine ilişkin bir bakış açısı geliştirir PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
PÇ-7 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
PÇ-14 Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilir, yorumlayabilir ve sonuçlarını alana aktarabilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Şiddet, travma, hiperaktivite, boşanma, istismar, madde bağımlılığı, ebeveyn kaybı gibi risk durumları ile ilgili bir anlayış geliştirir PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar
DÖÇ-3 Risk altındaki çocukların sorunları ve ihtiyaçları ile nasıl başa çıkılabileceğini kavrar PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
DÖÇ-4 Risk altındaki çocukların hakları, yasal temeller ve yetişkinlerin sorumlulukları konusunda anlayış oluşturur PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Risk Gurubundaki çocukları tanıma, değerlendirme ve önlemler konusunda fikir oluşturma
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Risk Gurubundaki Çocukları Tanıma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Risk nedenleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Dünyada ve Türkiye deki risk altındaki çocukların durumu Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Koruma ve önleme çalışmaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Risk gruplarıyla çalışan STK'ları tanıma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Sokak çocukları Örnek Olay Yöntemi Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Suça itilen çocuklar Örnek Olay Yöntemi Tartışma Yöntemi
10 Çalışan çocuklar Örnek Olay Yöntemi Tartışma Yöntemi
11 İhmal ve istismara maruz kalan çocuklar Örnek Olay Yöntemi Tartışma Yöntemi
12 Korunmaya muhtaç çocuklar Örnek Olay Yöntemi Tartışma Yöntemi
13 Sosyal dezavantajlı çocuklar Örnek Olay Yöntemi Tartışma Yöntemi
14 Bağımlı çocuklar Örnek Olay Yöntemi Tartışma Yöntemi
15 Genel değerlendirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimleri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, makale, ders notu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 8 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 10 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 106