|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, kadın ve/veya erkek olmanın biyolojik olgudan ziyade, sosyal bir kurgu olduğu gerçeğinden hareketle kadın ve eril çalışmalarını bir bütünlük içinde ele alan toplumsal cinsiyet çalışmalarını, toplumsal cinsiyetin sosyal rollere ve kimliklere nasıl şekil verdiğini ve öğretmenlerin rollerini incelemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin bilgi birikim ve donanımlarını artırabilir. |
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Öğretmenin toplumsal cinsiyete ilişkin algılarının çocuklar üzerindeki etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Sınıf içinde toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyici etkinlikler planlayabilir. |
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Cinsiyet, toplumsal cinsiyet, toplusal cinsiyet rollerinin gelişimi, sınıfiçinde toplumsal cinsiyete ilişkin öğretmenlerin rolleridir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş | Anlatma -Soru-Cevap |
| 2 | Cinsiyet, toplumsal cinsiyet, kalıpyargılar, toplumsal cinsiyet rolleri | Anlatma -Soru-Cevap |
| 3 | Toplumsal cinsiyet rollerinin gelişimine ilişkin yaklaşımlar | Anlatma -Soru-Cevap |
| 4 | Toplumsal cinsiyet rollerinin gelişimine etki eden faktörler. | Anlatma -Soru-Cevap |
| 5 | Öğretmenlerin toplumsal cinsiyet rollerinin kazanılmasına ve sürdürülmesine etkileri. | Anlatma -Soru-Cevap |
| 6 | Okul öncesi dönemde toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi. | Kaynak Tarama-Makale Eleştirisi |
| 7 | Okul öncesi dönemde toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi. | Kaynak Tarama-Makale Eleştirisi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu | Grup Çalışması |
| 10 | Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu | Grup Çalışması |
| 11 | Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu | Grup Çalışması |
| 12 | Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu | Grup Çalışması |
| 13 | Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu | Grup Çalışması |
| 14 | Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu | Grup Çalışması |
| 15 | Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu | Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Erken Çocuklukta Cinsel Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet, Eğiten Kitap Yayınları. | |
| 2 | Toplumsal Cinsiyet: Sosyal Psikolojik Açıklamalar, Remzi Kitapevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap vb. yazılı kaynaklar, internet. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||