Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OEÖ423 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OEÖ423 Adı: TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, kadın ve/veya erkek olmanın biyolojik olgudan ziyade, sosyal bir kurgu olduğu gerçeğinden hareketle kadın ve eril çalışmalarını bir bütünlük içinde ele alan toplumsal cinsiyet çalışmalarını, toplumsal cinsiyetin sosyal rollere ve kimliklere nasıl şekil verdiğini ve öğretmenlerin rollerini incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin bilgi birikim ve donanımlarını artırabilir. PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Öğretmenin toplumsal cinsiyete ilişkin algılarının çocuklar üzerindeki etkilerini açıklayabilir. PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Sınıf içinde toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyici etkinlikler planlayabilir. PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Cinsiyet, toplumsal cinsiyet, toplusal cinsiyet rollerinin gelişimi, sınıfiçinde toplumsal cinsiyete ilişkin öğretmenlerin rolleridir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Anlatma -Soru-Cevap
2 Cinsiyet, toplumsal cinsiyet, kalıpyargılar, toplumsal cinsiyet rolleri Anlatma -Soru-Cevap
3 Toplumsal cinsiyet rollerinin gelişimine ilişkin yaklaşımlar Anlatma -Soru-Cevap
4 Toplumsal cinsiyet rollerinin gelişimine etki eden faktörler. Anlatma -Soru-Cevap
5 Öğretmenlerin toplumsal cinsiyet rollerinin kazanılmasına ve sürdürülmesine etkileri. Anlatma -Soru-Cevap
6 Okul öncesi dönemde toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi. Kaynak Tarama-Makale Eleştirisi
7 Okul öncesi dönemde toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi. Kaynak Tarama-Makale Eleştirisi
8 Ara Sınav
9 Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu Grup Çalışması
10 Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu Grup Çalışması
11 Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu Grup Çalışması
12 Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu Grup Çalışması
13 Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu Grup Çalışması
14 Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu Grup Çalışması
15 Sınıf içinde uygulanabilecek toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen etkinlik örneklerinin sunumu Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Erken Çocuklukta Cinsel Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet, Eğiten Kitap Yayınları.
2 Toplumsal Cinsiyet: Sosyal Psikolojik Açıklamalar, Remzi Kitapevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap vb. yazılı kaynaklar, internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 6 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 7 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 125