Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OEÖ425 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OEÖ425 Adı: ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEMA ÖNGÖREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hedef davranışı bilme PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
PÇ-18 Okul öncesi eğitimi alanında çıkan bilimsel yayınları okumaktan zevk alır
DÖÇ-2 Davranış yönetme tekniklerini tanır PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-14 Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilir, yorumlayabilir ve sonuçlarını alana aktarabilir
DÖÇ-3 Davranış tedavi planı bilir PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
PÇ-14 Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilir, yorumlayabilir ve sonuçlarını alana aktarabilir
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
DÖÇ-4 Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlar PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÇ-14 Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilir, yorumlayabilir ve sonuçlarını alana aktarabilir
PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Davranış, davranışın ölçümü ve kaydı, uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması, uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltılması, davranış sağaltımı planlama, değiştirilen davranışta kalıcılık
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel Kavramlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
2 Davranışın değerlendirmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
3 Çocuklarda istenmeyen davranışlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
4 Çocuklarda istenmeyen davranışlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
5 Davranış yönetiminde kuramsal yaklaşımlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
6 Davranış yönetiminde kuramsal yaklaşımlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
7 Örnek olgular Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Çocukta olumlu davranış kazandırma süreci Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
10 Çocukta olumlu davranış kazandırma süreci Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
11 Davranışta kalıcılık ve süreklilik kazandırma teknikleri Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
12 Davranışta kalıcılık ve süreklilik kazandırma teknikleri Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
13 Çocukta davranış yönetiminde iletişim Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
14 Sınıf Yönetimi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
15 Genel değerlendirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çocuklarda Davranış Yönetimi
2 Çocuklarda Davranış Yönetimi Anne-Baba ve Eğitimciler İçin Vize Yayıncılık
3 Erken Çocuklukta Davranış Yönetimi Eğiten Kitap
4 Davranış Yönetimi Hedef Cs Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, makaleler, ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 8 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 10 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 106