|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ÖNGÖREN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hedef davranışı bilme |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur PÇ-18 Okul öncesi eğitimi alanında çıkan bilimsel yayınları okumaktan zevk alır |
|
| DÖÇ-2 | Davranış yönetme tekniklerini tanır |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-14 Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilir, yorumlayabilir ve sonuçlarını alana aktarabilir |
|
| DÖÇ-3 | Davranış tedavi planı bilir |
PÇ-6 Problem çözebilme, insiyatif alabilme ve yaratıcılık becerisini geliştirir PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir PÇ-14 Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilir, yorumlayabilir ve sonuçlarını alana aktarabilir PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir |
|
| DÖÇ-4 | Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlar |
PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır PÇ-14 Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilir, yorumlayabilir ve sonuçlarını alana aktarabilir PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Davranış, davranışın ölçümü ve kaydı, uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması, uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltılması, davranış sağaltımı planlama, değiştirilen davranışta kalıcılık | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel Kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 2 | Davranışın değerlendirmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 3 | Çocuklarda istenmeyen davranışlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 4 | Çocuklarda istenmeyen davranışlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 5 | Davranış yönetiminde kuramsal yaklaşımlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 6 | Davranış yönetiminde kuramsal yaklaşımlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 7 | Örnek olgular | Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çocukta olumlu davranış kazandırma süreci | Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
| 10 | Çocukta olumlu davranış kazandırma süreci | Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
| 11 | Davranışta kalıcılık ve süreklilik kazandırma teknikleri | Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
| 12 | Davranışta kalıcılık ve süreklilik kazandırma teknikleri | Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
| 13 | Çocukta davranış yönetiminde iletişim | Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
| 14 | Sınıf Yönetimi | Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
| 15 | Genel değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çocuklarda Davranış Yönetimi | |
| 2 | Çocuklarda Davranış Yönetimi Anne-Baba ve Eğitimciler İçin Vize Yayıncılık | |
| 3 | Erken Çocuklukta Davranış Yönetimi Eğiten Kitap | |
| 4 | Davranış Yönetimi Hedef Cs Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, makaleler, ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 106 | ||