|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler halk biliminde geleneksel çocuk oyunları bilir ve açıklar. |
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur. |
PÇ-7 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi bilir ve açıklar. |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Öğrenciler geleneksel oyunları planlamak ve uygulamak için gerekli bilgilere sahip olur. |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları; Bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri; Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; Bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; Bu oyunları planlama ve uygulama. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değeri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değeri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımı, önemi, kuralları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
| 10 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
| 11 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
| 12 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
| 13 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
| 14 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
| 15 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, (2004) Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul | |
| 2 | Çocuk Oyunları, (2003) Hasan Güneş, Anı Yayınları, Ankara | |
| 3 | Okulöncesi Eğitiminde Oyun, (2000) Aral, N. ve ark. Ya-Pa Yayınları. İstanbul | |
| 4 | Geçmişten Günümüze Türkiye`de Geleneksel Çocuk Oyunları, (2017) Başal, H. A. Nobel Yayınları. İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 1 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 116 | ||