Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OEÖ418 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OEÖ418 Adı: ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler halk biliminde geleneksel çocuk oyunları bilir ve açıklar. PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Öğrenciler geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur. PÇ-7 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Öğrenciler geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi bilir ve açıklar. PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Öğrenciler geleneksel oyunları planlamak ve uygulamak için gerekli bilgilere sahip olur. PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları; Bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri; Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; Bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; Bu oyunları planlama ve uygulama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
2 Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değeri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
3 Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değeri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
4 Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
5 Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımı, önemi, kuralları Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
6 Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
7 Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Geleneksel oyunları planlama ve uygulama Proje Sunumu
10 Geleneksel oyunları planlama ve uygulama Proje Sunumu
11 Geleneksel oyunları planlama ve uygulama Proje Sunumu
12 Geleneksel oyunları planlama ve uygulama Proje Sunumu
13 Geleneksel oyunları planlama ve uygulama Proje Sunumu
14 Geleneksel oyunları planlama ve uygulama Proje Sunumu
15 Geleneksel oyunları planlama ve uygulama Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, (2004) Müzeyyen Sevinç, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul
2 Çocuk Oyunları, (2003) Hasan Güneş, Anı Yayınları, Ankara
3 Okulöncesi Eğitiminde Oyun, (2000) Aral, N. ve ark. Ya-Pa Yayınları. İstanbul
4 Geçmişten Günümüze Türkiye`de Geleneksel Çocuk Oyunları, (2017) Başal, H. A. Nobel Yayınları. İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 1
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 1 1
9.Proje
Final Sınavı 16 1

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 10 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 116