| Dersin İçeriği |
| Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
| 2 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
| 3 |
Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar |
Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
| 4 |
Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar |
Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
| 5 |
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri |
Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
| 6 |
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri |
Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
| 7 |
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri |
Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar |
Anlatma-Tartışma-Soru Cevap |
| 10 |
Değerlendirme uygulamaları: Örnek analizi |
Tartışma-Örnek Olay |
| 11 |
Değerlendirme uygulamaları: Örnek analizi |
Tartışma-Örnek Olay |
| 12 |
Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir değerlendirme aracı) |
İkili Çalışma- Proje sunumu |
| 13 |
Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir değerlendirme aracı) |
İkili Çalışma- Proje sunumu |
| 14 |
Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir değerlendirme aracı) |
İkili Çalışma- Proje sunumu |
| 15 |
Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir değerlendirme aracı) |
İkili Çalışma- Proje sunumu |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Tan, Şeref (2013). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Pegem A. |
| 2 |
Turgut, M.F. & Baykul, Y. (2011) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (3.Baskı). Ankara: Pegem |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|