Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OEÖ424 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OEÖ424 Adı: SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini bilir. PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenciler öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları bilir ve tanır. PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenciler geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar tanır ve açıklar. PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
2 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
3 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
4 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
5 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
6 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar Anlatma-Tartışma-Soru Cevap
10 Değerlendirme uygulamaları: Örnek analizi Tartışma-Örnek Olay
11 Değerlendirme uygulamaları: Örnek analizi Tartışma-Örnek Olay
12 Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir değerlendirme aracı) İkili Çalışma- Proje sunumu
13 Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir değerlendirme aracı) İkili Çalışma- Proje sunumu
14 Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir değerlendirme aracı) İkili Çalışma- Proje sunumu
15 Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir değerlendirme aracı) İkili Çalışma- Proje sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tan, Şeref (2013). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Pegem A.
2 Turgut, M.F. & Baykul, Y. (2011) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (3.Baskı). Ankara: Pegem
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 7 7
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 7 7
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 114