|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MEKATRONİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ALİ USER (muhammet.user@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUHAMMET ALİ USER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mikroişlemci ve mikrodenetleyicilerin tarihi gelişim sürecini öğretmek. Mikrodenetleyici donanım birimlerinin görev ve çalışmasını kavratmak. Yüksek seviyeli diller ile alçak seviyeli diller arasındaki farkı kavratmak. Mikrodenetleyici programlama bilgisi kazandırmak. Mikrodenetleyici ile sistem tasarlama bilgisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikroişlemcilerin ve mikrodenetleyicilerin tarihi gelişimini bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Mikrodenetleyicinin donanım birimlerini bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mikroişlemciler ile Mikrodenetleyiciler arasındaki farkları bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | İşe uygun mikrodenetleyici seçebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Yüksek ve alçak seviyeli dilleri ve aralarındaki farkları bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Problemin çözümü için algoritma ve akış diyagramı oluşturabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Mikrodenetleyiciye program yükleyebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Mikrodenetleyici ile dijital giriş-çıkış işlemlerini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-9 | Mikrodenetleyici ile analog işlemlerini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-10 | Mikrodenetleyici ile görüntü birimi (Display, LCD) işlemlerini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-11 | Mikrodenetleyici ile tuş takımı işlemlerini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-12 | Mikrodenetleyici ile motor kontrol işlemlerini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-13 | Mikrodenetleyici ile iletişim (Seri, I2C, SPI) işlemlerini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-14 | Mikrodenetleyici ile zamanlayıcı (timer) işlemlerini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-15 | Mikrodenetleyici ile sensörleri kullanabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-16 | Mikroişlemcilerin ve mikrodenetleyicilerin tarihi gelişimini bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mikroişlemcili sistemler ile mikrodenetleyici sistemler arasındaki farklar, Mikrodenetleyici sistemleri, Mikrodenetleyici derleyici programı, Programlayıcı kartları, Programı makine diline çevirme, Derlenmiş programı mikrodenetleyiciye yükleme, Mikrodenetleyici hafıza haritası, Mikrodenetleyici İle Dijital Giriş-Çıkış uygulamaları, Mikrodenetleyici ile Analog İşlem uygulamaları, Mikrodenetleyici ile görüntü birimi uygulamaları (Display, LCD), Mikrodenetleyici ile Tuş Takımı uygulamaları, Mikrodenetleyici ile motor kontrol uygulamaları, Mikrodenetleyici ile iletişim uygulamaları (Seri, I2C, SPI vb.), Mikrodenetleyici ile zamanlayıcı (timer) uygulamaları, Mikrodenetleyici ile çeşitli sensör uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders, ders planı ve gereklilikler hakkında bilgilendirme. Mikroişlemcilerin ve mikrodenetleyicilerin tarihi gelişimleri. | Anlatım, Soru-Cevap. |
2 | Mikroişlemci/Mikrodenetleyici mimarileri, donanım birimleri. Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler arasındaki farklar. Mikrodenetleyici programlamak için gerekenler. | Anlatım, Soru-Cevap. |
3 | Arduino mikrodenetleyici geliştirme kartı. Yüksek ve alçak seviyeli diller ve aralarındaki farklar. Mikrodenetleyici programlama dilinin tanıtımı. Yazılmış mikrodenetleyici programını derleme ve mikrodenetleyiciye programlama kartı ile yükleme işlemi. Yazılan programı adım adım çalıştırma ve hata giderme (debug). Probleme çözümüne yönelik algoritma ve akış diyagramı oluşturma. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
4 | Mikrodenetleyici ile dijital giriş-çıkış uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
5 | Mikrodenetleyici ile dijital giriş-çıkış uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
6 | Analog Dijital Çevirici. ADC ile analog sensör uygulaması. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
7 | Mikrodenetleyici ile DC motor uygulaması. PWM sinyali. PWM ile DC Motor Hız kontrolü. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mikrodenetleyici ile step motor uygulaması. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
10 | Mikrodenetleyici ile servo motor uygulaması. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
11 | Mikrodenetleyici ile RS-232 seri iletişim ve uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
12 | Mikrodenetleyici ile görüntü birimi (Display, LCD) uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
13 | Analog sensör ve LCD Uygulaması. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
14 | 7-segment display ve uygulaması. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
15 | Mikrodenetleyicide kesme ve timer temelleri . Mikrodenetleyici ile EEPROM’lu devre uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | DELEBE, E., “Projeler İle Arduino”, KODLAB, İstanbul, 2016. | |
2 | Mehmet Yalçın ASLAN, "ARDUINO ve KODLAMA", Altaş Yayıncılık. | |
3 | Ders notları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon, Mikrodenetleyici ile ilgili yazılım, Mikrodenetleyici deney seti. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |