Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ADE 527 - ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: ADE 527 Adı: İKİNCİ YABANCI DİL ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BİLAL ÜSTÜN (bustun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ikinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkilendirebilir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını kavrayabilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini kavrayabilir PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt edip uygulayabilir PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini kavrayabilir PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 İkinci yabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirebilir PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamaları kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Uygulamalı ders işlenişi Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Uygulamalı ders işlenişi Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Uygulamalı ders işlenişi Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 özet Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Neuner, G./Hufeisen B. (2001): Mehrsprachigkeit und Tertiärsprachenlernen. Erprobungsfassung, Goethe Institut, München.
2 Hufeisen, B./ Lindemann, B. (Ed.) (1998): Tertiärsprachen. Theorien, Modelle, Methoden, Staffenburg,Tübingen.
3 Serindağ, E. (2003): Doktora Tezi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Konu ile ilgili çeşitli makaleler ve internet kaynakları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 6 1 6
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 6 1 6
0
0
Toplam İş Yükü 168