|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLAL ÜSTÜN (bustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ikinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkilendirebilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını kavrayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini kavrayabilir |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt edip uygulayabilir |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini kavrayabilir |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | İkinci yabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirebilir |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamaları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Uygulamalı ders işlenişi | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Uygulamalı ders işlenişi | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Uygulamalı ders işlenişi | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | özet | Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Neuner, G./Hufeisen B. (2001): Mehrsprachigkeit und Tertiärsprachenlernen. Erprobungsfassung, Goethe Institut, München. | |
2 | Hufeisen, B./ Lindemann, B. (Ed.) (1998): Tertiärsprachen. Theorien, Modelle, Methoden, Staffenburg,Tübingen. | |
3 | Serindağ, E. (2003): Doktora Tezi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konu ile ilgili çeşitli makaleler ve internet kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 6 | 1 | 6 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |