Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ADE 529 - ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: ADE 529 Adı: YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜRLERARASILIK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yabancı dil olarak Almanca öğretiminde kültürün önemi, dil ve kültür etkileşimi ve yabancı dil öğretimi bağlamında iki dilde kültürler arası etkileşime yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültürlerarasılık ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Çeşitli görsel ve yazılı metinleri kültür bağlamında inceleyebilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Kültürlerarası iletişim yetisine sahip olabilir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-13 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Kültürlerarası iletişimin sağlanmasında köprü görevleri üstlenebilecek temel bilgi ve becerilere sahip olabilir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÇ-12 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, yabancı dil öğretiminde kültürün yeri ve önemi, dil ve kültür etkileşimi, kültürlerarasılık, kültürlerrasılık ile bağlantılı önemli kavramlar, edebi eserlerde kültürlerarasılık, ders kitaplarında kültürlerarasılık, kültür motifleri gibi konuları kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültürlerarasılık kavramı tanımı ve ögeleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Kültürlerarasılıkla bağlantılı kavramlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Kültürlerarası iletişim ve ögeleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
4 Kültürlerarası beceri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Kültürlerarası iletişimde yanlış anlamalar ve engeller Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Kültürel bağlamda öz ve diğeri kavramları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 Yazınsal eserlerde Türk ve Alman imgesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Ödev
8 Ara Sınav
9 Kültürlerarası iletişim ve yabancı dil öğretimi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
10 Yabancı dil öğretiminde kültürlerarasılık Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
11 Yabancı dil öğretiminde kültürlerarasılık Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
12 Öğrenci sunumları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
13 Öğrenci sunumları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
14 Öğrenci sunumları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
15 Genel değerlendirme Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 https://www.abcomm.de/sprachenmagazin/artikel/fremdsprachenkenntnisse-und-interkulturelle-kompetenz-ein-unschlagbares-dreamteam
2 Schwabe, E.B. (2016). Interkulturelle Kommunikation. Springer VS.
3 Yousefi, H.R.& Braun, I.(2011). Grundbegriffe der interkulturellen Kommunikation. WBG.
4 Barmeyer, Christoph (2012). Taschenlexikon Interkulturalität, Vandenhoeck & Ruprecht
5 https://edoc.hu-berlin.de/bitstream/handle/18452/2889/3.pdf
6 https://www.friedenskreis-halle.de/attachments/article/136/doku_transkultur.pdf
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, makaleler, DaF ders kitabı, edebi eser.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12-15 3 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 7-8 3 40
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 8 24
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 12 36
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 172