|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yabancı dil olarak Almanca öğretiminde kültürün önemi, dil ve kültür etkileşimi ve yabancı dil öğretimi bağlamında iki dilde kültürler arası etkileşime yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürlerarasılık ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çeşitli görsel ve yazılı metinleri kültür bağlamında inceleyebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kültürlerarası iletişim yetisine sahip olabilir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-13 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Kültürlerarası iletişimin sağlanmasında köprü görevleri üstlenebilecek temel bilgi ve becerilere sahip olabilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. PÇ-12 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, yabancı dil öğretiminde kültürün yeri ve önemi, dil ve kültür etkileşimi, kültürlerarasılık, kültürlerrasılık ile bağlantılı önemli kavramlar, edebi eserlerde kültürlerarasılık, ders kitaplarında kültürlerarasılık, kültür motifleri gibi konuları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültürlerarasılık kavramı tanımı ve ögeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kültürlerarasılıkla bağlantılı kavramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Kültürlerarası iletişim ve ögeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Kültürlerarası beceri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Kültürlerarası iletişimde yanlış anlamalar ve engeller | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Kültürel bağlamda öz ve diğeri kavramları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Yazınsal eserlerde Türk ve Alman imgesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Ödev |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültürlerarası iletişim ve yabancı dil öğretimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Yabancı dil öğretiminde kültürlerarasılık | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Yabancı dil öğretiminde kültürlerarasılık | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Öğrenci sunumları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Öğrenci sunumları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Öğrenci sunumları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | https://www.abcomm.de/sprachenmagazin/artikel/fremdsprachenkenntnisse-und-interkulturelle-kompetenz-ein-unschlagbares-dreamteam | |
2 | Schwabe, E.B. (2016). Interkulturelle Kommunikation. Springer VS. | |
3 | Yousefi, H.R.& Braun, I.(2011). Grundbegriffe der interkulturellen Kommunikation. WBG. | |
4 | Barmeyer, Christoph (2012). Taschenlexikon Interkulturalität, Vandenhoeck & Ruprecht | |
5 | https://edoc.hu-berlin.de/bitstream/handle/18452/2889/3.pdf | |
6 | https://www.friedenskreis-halle.de/attachments/article/136/doku_transkultur.pdf | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, makaleler, DaF ders kitabı, edebi eser. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12-15 | 3 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 7-8 | 3 | 40 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |