|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Almanca öğretiminde dört temel becerinin yanı sıra sözcük öğretimi ve dilbilgisini ölçmede kullanılan ölçme araçları ve bunları değerlendirme kriterlerini tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Farklı öğrenme alanlarına uygun ölçme araçları geliştirir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Geliştirdiği ölçme araçlarına uygun değerlendirme yöntemleri kullanabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, dinleme, konuşma, okuma, yazma becerileri ile ilgili değişik soru hazırlama araçlarını uygulamalı olarak analiz etmek ve örnek sınavlar hazırlamak gibi konuları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimsel teşhisin bir görevi olarak öğrenci değerlendirmesi. | Anlatma Soru Cevap Beyin Fırtınası |
2 | Performans ve performans değerlendirme kavramı. | Anlatma Soru Cevap Bireysel çalışma |
3 | Ölçme ve değerlendirme problemleri | Anlatma Tartışma Soru Cevap |
4 | Not verme ve Karne. | Anlatma İşbirlikli öğrenme Araştırma İnceleme |
5 | Anlamaya Dönük Beceriler: Okuma-Anlama Testlerini Gözden Geçirme | Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması |
6 | Anlamaya Dönük Beceriler: Dinleme-Anlama Testlerini Gözden Geçirme | Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması |
7 | Yazma Becerileri Testleri | Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konuşma Becerileri Testleri | Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması |
10 | Bütünleşik Beceri Testleri | Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması |
11 | Kelime Bilgisi ve gramer Testleri | Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması |
12 | Yazma ve Konuşma Becerilerinin Değerlendirilmesi | Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması |
13 | Uygulamada tahmin ölçekleri / değerlendirme formu | Anlatma Tartışma Soru Cevap Bireysel Çalışma |
14 | Portföy değerlendirme / öğrenme günlükleri | Anlatma Tartışma Soru Cevap Bireysel Çalışma |
15 | Portföy değerlendirme / öğrenme günlükleri | Anlatma Tartışma Soru Cevap Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lissmann, U. (2010). Leistungsmessung und Leistungsbeurteilung. Eine Einführung. Landau. Verlag Empirische Pädagogik. | |
2 | Jung, L.(1995). Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang ausländischer Studienbewerber (DSH).Ismaning. Verlag für Deutsch. | |
3 | Bolton, S. (1996). Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittstests in der Grundstufe. München. Langenscheidt Verlag. | |
4 | Müller, B.D. (1994). Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. München. Langenscheidt Verlag. | |
5 | Gratjahn, R.& Kleppin, K. (2015). Prüfen-Testen-Evaluieren. München. Klett&Langenscheidt Verlag. | |
6 | Funk, H. und Koenig, M.(1991). Grammatik lehren und lernen. München. Langenscheidt Verlag. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10-14 | 5 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 165 |