Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ADE 534 - ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: ADE 534 Adı: ALMANCA ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Almanca öğretiminde dört temel becerinin yanı sıra sözcük öğretimi ve dilbilgisini ölçmede kullanılan ölçme araçları ve bunları değerlendirme kriterlerini tanıtmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özelliklerini açıklayabilir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Farklı öğrenme alanlarına uygun ölçme araçları geliştirir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Geliştirdiği ölçme araçlarına uygun değerlendirme yöntemleri kullanabilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, dinleme, konuşma, okuma, yazma becerileri ile ilgili değişik soru hazırlama araçlarını uygulamalı olarak analiz etmek ve örnek sınavlar hazırlamak gibi konuları kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimsel teşhisin bir görevi olarak öğrenci değerlendirmesi. Anlatma Soru Cevap Beyin Fırtınası
2 Performans ve performans değerlendirme kavramı. Anlatma Soru Cevap Bireysel çalışma
3 Ölçme ve değerlendirme problemleri Anlatma Tartışma Soru Cevap
4 Not verme ve Karne. Anlatma İşbirlikli öğrenme Araştırma İnceleme
5 Anlamaya Dönük Beceriler: Okuma-Anlama Testlerini Gözden Geçirme Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması
6 Anlamaya Dönük Beceriler: Dinleme-Anlama Testlerini Gözden Geçirme Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması
7 Yazma Becerileri Testleri Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Konuşma Becerileri Testleri Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması
10 Bütünleşik Beceri Testleri Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması
11 Kelime Bilgisi ve gramer Testleri Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması
12 Yazma ve Konuşma Becerilerinin Değerlendirilmesi Anlatma Tartışma Soru Cevap Grup Çalışması
13 Uygulamada tahmin ölçekleri / değerlendirme formu Anlatma Tartışma Soru Cevap Bireysel Çalışma
14 Portföy değerlendirme / öğrenme günlükleri Anlatma Tartışma Soru Cevap Bireysel Çalışma
15 Portföy değerlendirme / öğrenme günlükleri Anlatma Tartışma Soru Cevap Bireysel Çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Lissmann, U. (2010). Leistungsmessung und Leistungsbeurteilung. Eine Einführung. Landau. Verlag Empirische Pädagogik.
2 Jung, L.(1995). Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang ausländischer Studienbewerber (DSH).Ismaning. Verlag für Deutsch.
3 Bolton, S. (1996). Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittstests in der Grundstufe. München. Langenscheidt Verlag.
4 Müller, B.D. (1994). Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. München. Langenscheidt Verlag.
5 Gratjahn, R.& Kleppin, K. (2015). Prüfen-Testen-Evaluieren. München. Klett&Langenscheidt Verlag.
6 Funk, H. und Koenig, M.(1991). Grammatik lehren und lernen. München. Langenscheidt Verlag.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10-14 5 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 12 48
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 5 15
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 165