|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMED CÜNEYT BAĞDATLI (mcbagdatli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Toprak ve Su kaynaklarında etkin planlama ve yönetim stratejilerinin belirlenmesi ve uygulamaya yönelik model yaklaşımlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş alanı ile ilgili ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilme PÇ-2 Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilme PÇ-3 Arazi uygulamalarında gerekli olan uygulama bilgilerine ileri düzeyde sahip olabilme ve bunu disiplinlerarası kullanabilme PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-5 Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilme |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Entegre toprak ve su Yönetimi; Nehir Havzası; İdari Yönetim; Toprak ve su kaynaklarında Planlama; Toprak ve su kaynaklarında Paydaş Katılımı; Yeraltı suyu yönetimi; Taşkın ve kuraklık yönetimi; Sınır aşan sular, Toprak kaynaklarının etkin kullanımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Topak Yönetiminde Tanımlar ve Toprak Yönetiminin Amaçları | Anlatma Yöntemi |
2 | Su Yönetiminde Tanımlar ve Su Yönetiminin Amaçları | Anlatma Yöntemi |
3 | Entegre Havza Yönetim Stratejileri | Anlatma Yöntemi |
4 | Entegre Su Yönetim stratejileri | Anlatma Yöntemi |
5 | Entegre Toprak Yönetim stratejileri | Anlatma Yöntemi |
6 | Havza yönetiminde halkın katılımı, ulusal ve uluslararası deneyimler | Anlatma Yöntemi |
7 | Nehir Havza Yönetim Planlarının İncelenmesi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toprak kaynakları muhafazası | Anlatma Yöntemi |
10 | Su kaynakları muhafazası | Anlatma Yöntemi |
11 | Taşkın yönetimi | Anlatma Yöntemi |
12 | Su kaynaklarının geliştirilmesinde optimizasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Toprak kaynaklarının geliştirilmesinde optimizasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Türkiye’de su kaynaklarının yönetimi, kurumsal ve yasal durum | Anlatma Yöntemi |
15 | Türkiye’de toprak kaynaklarının yönetimi, kurumsal ve yasal durum | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kirby, C., White, W.R. (eds.), Integrated River Basin Development. John Wiley & Sons Ltd., 1994. | |
2 | Lotti, C., Pandolfi, C., Water Resources Systems Structures and Management. Godel, Roma, 1975. | |
3 | North, R.M., Dworsky, L.B., Allee, D.J. (eds), Unified River Basin Management. AWRA Technical Publication Series, 1981. | |
4 | Ortolano, L., Environmental Planning and Decision Making. John Wiley & Sons, Ltd., 1984. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon, Coğrafi Bilgi Sistemleri Yazılımları, Uzaktan Algılama Yazılımları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 165 |