|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İCLAL POMAK (ipomak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile meslek yaşamında karşılaşılan ya da karşılaşılması olası örnek olayları üzerinden öğrencilerin Problemlere çözüm odaklı yaklaşarak bireysel veya takım halinde problem durumlarını öngörebilme, önlem alabilme ve saptadığı problemi çözme becerilerinin gelişmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş yaşamında karşılaşılan sorunlar üzerinde mantıklı düşünme yeteneği ve düşüncesini ifade ededebilir |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Duruma bütünsel açıdan bakma becerisini geliştirebilir. |
PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çalışma ortamını ve ilişkileri düzenler ve etkin iletişim kurabilir. |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İş hayatında yaşanmış örnek olay incelemesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin tanıtımı Bilgi Düşünce Sistematiği İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
2 | Sorun Çözme Kavramı ve Aşamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
3 | Sorun Çözme Teknikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
4 | Örnek Olay Analizi 1 Büro yönetimi işlemlerine ilişkin problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
5 | Örnek Olay Analizi 2 Büro yönetimi işlemlerine ilişkin problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
6 | Örnek Olay Analizi 3 Hasta işlemlerini yürütmeye ilişkin problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
7 | Örnek Olay Analizi 4 Hasta işlemlerini yürütmeye ilişkin problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örnek Olay Analizi 5 Yazışma ve dosyalamaya ilişkin problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
10 | Örnek Olay Analizi 6 Yazışma ve dosyalamaya ilişkin problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
11 | Örnek Olay Analizi 7 Arşivleme işlemlerine ilişkin problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
12 | Örnek Olay Analizi 8 Organizasyona ilişkin problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
13 | Örnek Olay Analizi 9 İletişime ilişkin problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
14 | Örnek Olay Analizi 10 Kriz ortamında koordinasyon | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
15 | Örnek Olay Analizi 11 Etik problemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dolgun, M. (2007), Problem Çözme Patikaları, İzmir. | |
2 | Başpınar, Ö. N. (2006), Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek Olay Analizi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konuyla ilgili Dökümanlar, projeksiyon, dergiler, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |