|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İCLAL POMAK (ipomak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çalışma yaşamının, iş sahibi olmanın birey ve birey psikolojisi üzerindeki etkilerini değerlendirebilme becerisi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Persenel seçim yöntemlerini işin niteliğine uygun olarak analiz edebilecektir. |
PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Personelin performansını değerlendirebilecektir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İşyeri koşullarını analiz ederek, personelin işe güdülenmesini saağlayacak yöntemleri açıklayabilecektir. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-14 Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Is Çevresi Kosullarinin Psikolojik Boyutlari | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İşletmelerin ihtiyaçlarına uygun insan kaynağını seçebilme | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 2 | Davranışların grupsal ve toplumsal faktörlerini değerlendirebilme | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 3 | Çalışanların psiko-sosyal yapısını analiz edebilme | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 4 | Emek piyasalarını analiz edebilme | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 5 | Sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet bilinciyle çalışma ilişkileri ile ilgili sorunları tanımlamak, yorumlamak ve çözmek. | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 6 | Çalışma yaşamına yönelik ilke ve normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme, analiz edebilme ve çalışma yaşamına yönelik sorunları tespit edebilme. | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 7 | Çalışma yaşamına yönelik ilke ve normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme, analiz edebilme ve çalışma yaşamına yönelik sorunları tespit edebilme. | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çalışma mevzuatını ve yargı kararlarını takip edebilme | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 10 | ktisadi olayların sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip izleyip yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme. | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 11 | Kariyer yönetiminde bilinçlenmek ve mesleki özgüven kazanmak için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme. | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 12 | Sosyal politikanın ilke, kural ve güncel konularını yorumlayabilme | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme. | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 14 | Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme. | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 15 | Bir yabancı dilde çalışma yaşamına ilişkin bilgi, belge ve dokümanları değerlendirebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | Tartışma-Anlatma-Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Güler, K. B. ve Keser, A. (2016), Çalışma Psikolojisi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||