|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin yönetim bilimini tüm yönleriyle açıklayabilmeleri hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örgüt ve yönetimin işlevlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi PÇ-14 Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Güncel yönetim kuramlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili karmaşık sorunları bilimsel yöntemlerle analiz edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetimin temel kavramları, çağdaş yönetim yaklaşımları, liderlik, motivasyon, iletişim, bilgi yönetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Örgüt ve yönetim ilgili kavramlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
2 | Örgüt kuramlarının ortaya çıkış nedenleri | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
3 | Örgüt teorileri | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
4 | Klasik örgüt kuramı | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
5 | Neoklasik örgüt kuramı | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
6 | Modern örgüt kuramları | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
7 | Postmodern örgüt kuramları | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplam kalite yönetimi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
10 | Kıyaslama | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
11 | Şebeke organizasyonlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
12 | Çatışma yönetimi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
13 | Yalın ve öğrenen organizasyonlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
14 | Yeniden yapılanma | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
15 | Bilgi yönetimi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çelik, A., & Şimşek, M. Ş. (2013). Yönetim ve organizasyon. Eğitim Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Projeksiyon, Görsel ve İşitsel Dökümanlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 20 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 16 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |