|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HURİ NUR ANAHTAR (nuranahtar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İCLAL POMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, kurumsal ve bireysel performans yönetimi sistemlerini teorik ve uygulamadan örnekler vererek pratik süreçleri ile birlikte öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Performans yönetim sistemlerini tartışabilir. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Performans yönetim sistemlerinin amaçlarını kendi cümleleri ile ifade eder. |
PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. PÇ-9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Performans değerlemenin önemini diğer insan kaynakları yönetimi fonksiyonları açısından tartışır |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Performans yönetimi süreci, İş analizi, ve stratejik yönetim, Performans değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, performans değerlendirme yöntemleri, performans değerlendirme yöntemlerinin uygulanması ve hatalar, etkili geribildirim. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yüksek performanslı organizasyonun tasarımı, yüksek performanslı takım ve birey | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
2 | Yüksek performanslı organizasyonun tasarımı, yüksek performanslı takım ve birey | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
3 | Performans yönetim sisteminin amaçları ve yararları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
4 | Performans yönetim sisteminin amaçları ve yararları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
5 | Kurumsal Performans Göstergeleri, Performans Karnesi ve Uygulamalar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
6 | Kurumsal Performans Göstergeleri, Performans Karnesi ve Uygulamalar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
7 | Bireysel Performansın Yönetimi: Performansın planlanması, performans standartlarının saptanması ve stratejik hedefler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireysel Performansın Yönetimi: Performansın planlanması, performans standartlarının saptanması ve stratejik hedefler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
10 | Performans modelleri ve performansın ölçütleri - Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
11 | Performans modelleri ve performansın ölçütleri - Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
12 | İşin ve bireyin performansının analizi - İş Analizleri - İş Değerlendirme - Performans Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
13 | İşin ve bireyin performansının analizi - İş Analizleri - İş Değerlendirme - Performans Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
14 | Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
15 | Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akyol, M. E. (2011). Yetkinliğe dayalı performans yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
2 | Uyargil, C. (2013). Performans yönetimi sistemi. Beta Yayıncılık, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Derse özel olarak hazırlanmış ders notları, ppt sunumlar, word dosyaları, uygulama örnekleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |