|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HURİ NUR ANAHTAR (nuranahtar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İCLAL POMAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, kurumsal ve bireysel performans yönetimi sistemlerini teorik ve uygulamadan örnekler vererek pratik süreçleri ile birlikte öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Performans yönetim sistemlerini tartışabilir. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Performans yönetim sistemlerinin amaçlarını kendi cümleleri ile ifade eder. |
PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. PÇ-9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Performans değerlemenin önemini diğer insan kaynakları yönetimi fonksiyonları açısından tartışır |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Performans yönetimi süreci, İş analizi, ve stratejik yönetim, Performans değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, performans değerlendirme yöntemleri, performans değerlendirme yöntemlerinin uygulanması ve hatalar, etkili geribildirim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yüksek performanslı organizasyonun tasarımı, yüksek performanslı takım ve birey | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 2 | Yüksek performanslı organizasyonun tasarımı, yüksek performanslı takım ve birey | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 3 | Performans yönetim sisteminin amaçları ve yararları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 4 | Performans yönetim sisteminin amaçları ve yararları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 5 | Kurumsal Performans Göstergeleri, Performans Karnesi ve Uygulamalar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 6 | Kurumsal Performans Göstergeleri, Performans Karnesi ve Uygulamalar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 7 | Bireysel Performansın Yönetimi: Performansın planlanması, performans standartlarının saptanması ve stratejik hedefler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bireysel Performansın Yönetimi: Performansın planlanması, performans standartlarının saptanması ve stratejik hedefler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 10 | Performans modelleri ve performansın ölçütleri - Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 11 | Performans modelleri ve performansın ölçütleri - Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 12 | İşin ve bireyin performansının analizi - İş Analizleri - İş Değerlendirme - Performans Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 13 | İşin ve bireyin performansının analizi - İş Analizleri - İş Değerlendirme - Performans Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 14 | Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 15 | Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akyol, M. E. (2011). Yetkinliğe dayalı performans yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
| 2 | Uyargil, C. (2013). Performans yönetimi sistemi. Beta Yayıncılık, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Derse özel olarak hazırlanmış ders notları, ppt sunumlar, word dosyaları, uygulama örnekleri. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||