Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / UTL425 - ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK

Kodu: UTL425 Adı: ULUSLARARASI PERAKENDECİLİK VE FRANCHISING Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Uluslararası ve ulusal perakendeciliği sektörel olarak değerlendirmek,pazar ve marka stratejileri geliştirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uluslararası perakendeciliğin kapsamını açıklayabilir. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uluslararası perakendecilikte pazar analizi yapabilir. PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Uluslararası perakendecilik ve franchising alanında strateji geliştirebilir. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-9 Uluslararası ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uluslararası Perakendecilik ile ilgili temel kavramlar, Uluslararası Perakendecilikte pazarlama faaliyetleri,Marka stratejileri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uluslararası Perakendeciliğe Giriş ve Temel Kavramlar Anlatma Yöntemi
2 Uluslararası Perakendeciliğin Kapsamı Anlatma Yöntemi
3 Uluslararası Perakendecilik Türleri Anlatma Yöntemi
4 Uluslararası Perakende Yönetimi Anlatma Yöntemi
5 Uluslararası Perakendecilikte Pazar Analizi Anlatma Yöntemi
6 Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi
7 Uluslararası Perakendecilikte Marka Yönetimi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Marka Yönetimi Örnek Olaylar Örnek Olay Yöntemi
10 Uluslararası Perakendecilikte Satış Yönetimi Anlatma Yöntemi
11 Satış Yönetimi Örnek Olaylar Örnek Olay Yöntemi
12 Uluslararası Perakendecilikte Franchising Anlatma Yöntemi
13 Uluslararası Perakendecilikte Örgütlenme Anlatma Yöntemi
14 Uluslararası Perakendecilikte Örnek Olaylar Örnek Olay Yöntemi
15 Uluslararası Perakendecilikte Örnek Olaylar Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Fatma Demirci Orel, Gülsün Nakıboğlu,Uluslararası Perakendecilik ve Tedarik Zinciri Yönetimi,Detay Yayıncılık,2016
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Notlar, Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 148