|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BESİM TOLGA UYAR (tolgauyar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders 19. yüzyıl sonundan başlayarak Dünya sanatının tarihsel gelişiminin incelenmesini, Modern sanatta toplumsal ve siyasal yapı ile sanatın şekillenmesi arasındaki ilişkinin öğrenciye kavratılmasını ve Çağdaş dünya sanat akımlarının tanıtılmasını amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-17 İnsan doğasına dair evrensel ahlak, estetik ve sanat felsefesi bağlamında duyarlılıklar edinme |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 | DOC 1 |
PÇ-15 Çeşitli kültürlerin ve sanatların çeşitli alanları ve sanatsal faaliyetleri hakkında bilinçli, işlenmiş, tutarlı, görüş ve bilgi sahibi olma. PÇ-17 İnsan doğasına dair evrensel ahlak, estetik ve sanat felsefesi bağlamında duyarlılıklar edinme |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Modern Resim Sanatının Gelişimine Genel Bir Bakış: Çağdaş Batı Sanatı; Modern Çağın Sanat Görüşü; Yüzyılımızın Başındaki Sanat Akımları: Fovizm, Ekspresyonizm, Kubizm, Münih' deki Sanat Akımları, Fütürizm, Dada Hareketi, Neo Plastisizm, Metalizm, Yeni Gerçekçilik, Sürrealizm, Bauhaus Sanatçıları, Pop art, Op art, Minimalizm Kavramsal Sanat, Arazi Sanatı, Foto Realizm ve Yeni İmge Resmi; Vücut Sanatı ve Süreç Sanatı, Yeni Dışavurumculuk ve Yeni Soyutlama; 90’lı yıllardan günümüze Çağdaş Sanat ve Küreselleşme olgusunun Etkileri gibi çağdaş sanatsal uygulamaların görsel (slayt, video, reprodüksüyon vb.) ve teorik incelemelerini ve tanıtımını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | empresyonizm | Anlatma, Tartışma |
2 | expresyonizm | Anlatma, Tartışma |
3 | fovizm | Anlatma, Tartışma |
4 | kubizm | Anlatma, Tartışma |
5 | futurizm | Anlatma, Tartışma |
6 | dadaizm | Anlatma, Tartışma |
7 | sürrealimz | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | soyut resim | Anlatma, Tartışma |
10 | soyut dışavurumculuk | Anlatma, Tartışma |
11 | kavramsal sanat | Anlatma, Tartışma |
12 | pop Art | Anlatma, Tartışma |
13 | performans sanat | Anlatma, Tartışma |
14 | Enstelasyon Sanat | Anlatma, Tartışma |
15 | Digital sanat | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Germaner, Semra (1996) 1960 sonrası sanat. İstanbul: Kabalcı Yayınları. Gombrich, E.H. (Çev. B.Cömert) (2000) Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi. Turani, A. Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |