|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilere çeşitli Japonca eğitim videoları izlettirilerek, onların Japonca ve Japon kültürü hakkında bilgilerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Videolar okul, sınıf, ev, market, otobüs gibi günlük hayatla ilgili gerçek konuşma ortamlarını kapsamaktadır. Böylelikle öğrenciler doğal dil kullanımının yanında Japonya’daki yaşam hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar. PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirirler. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 |
PÇ-9 Japonca ve Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler. PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
||
DÖÇ-3 | Japonya, Japonca ve Japon kültürü hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japonca eğitim videoları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “Sakura no mamoribito” ve “Hanabi shō” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
2 | “Dentō no herushī fūdo” ve “ Manga” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
3 | “Baiku Chūshajō” ve “ Temari” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
4 | “Karate” ve “Ba-charu kyarakuta-” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
5 | “Kimono no miryoku” ve “Toyosu no Mekiki ” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
6 | “Tokyo 2020 Orinpikku” ve “ Sado” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
7 | “İzumo no yūhi” ve “Nihon no sumaho akusesari ” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “Tachigui resutoran” ve “Kirie” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
10 | “Moenai mokuzō kenchiku” ve “Yubi sashi kakunin” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
11 | “İrumine-shon” ve “Rajio taisō ” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
12 | “Ekiben” ve “Osaka no machizukuri” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
13 | “Kosupure no sekai he yōkoso” ve “Kao ninshō” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
14 | “Tsutsumu” ve “Robotto no sekai” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
15 | “Momiji wo aideru ” ve “ Takushī” videolarının izlenmesi. | İzleme, anlatma, tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | https://web-japan.org/jvt/ (Dersin tüm videoları bu internet sitesinden alınmıştır) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |