|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZBEK ŞİMŞEK (deryaozbeksimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilimsel ve klinik perspektiflerden, farklı bakış açıları göz önüne alınarak, çocuk ve ergende normal dışı davranış üzerine bir anlayış geliştirmektir. Normal dışı davranışı geniş bir çerçeveden açıklayabilmek için farklı teorilerin bakış açılarını anlatmak hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Normal dışı davranışı bilimsel ve klinik bakış açılarından tanımlayabilir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-12 Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anormal davranış tanımını tartışabilir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-15 Bilim okumalarında karşılaşılan sorunların felsefi-mantıki yönlerini ayırt edebilme, ilgili mümkün çözümlerin felsefe yazınındaki yerlerini tespit edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Normal dışı davranışı farklı teorilerin bakış açılarıyla açıklayabilir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-15 Bilim okumalarında karşılaşılan sorunların felsefi-mantıki yönlerini ayırt edebilme, ilgili mümkün çözümlerin felsefe yazınındaki yerlerini tespit edebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocuk ve ergende patolojik sayılan ruhsal belirtiler, Çocuk ve ergenin psikiyatrik değerlendirilmesi, Çocuk ve ergende ruhsal bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri, Gelişimsel bozukluklar (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluklar, özgül gelişimsel bozukluklar) Yıkıcı davranış bozuklukları (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu), Anksiyete bozuklukları (fobik bozukluk, obsesif kompulsif bozukluk, post travmatik stres bozukluğu), Affektif ve psikotik bozukluklar (suisit, depresyon, manik bozukluk, şizofrenik bozukluk), Alkol ve madde kullanım bozuklukları, Kişilik gelişiminde sapmalar ve kişilik bozukluklarıYeme bozuklukları, Konuşma bozukluğu, tik bozukluğu, enürezis, enkoprezisÇocuk istismarı ve ihmali, Çocuk suçluluğu, Aile içi etkileşim ve hatalı anne baba tutumları, Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi, psikodrama) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anormal Davranışlar Psikolojisi ne giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Anormal Davranışlar Psikolojisinde Nedensel Faktörler | Anlatma Yöntemi |
3 | Çocuk ve ergende ruhsal bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Gelişimsel bozukluklar (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluklar, özgül gelişimsel bozukluklar) | Anlatma Yöntemi |
5 | Yıkıcı davranış bozuklukları (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu) | Anlatma Yöntemi |
6 | Anksiyete bozuklukları (fobik bozukluk, obsesif kompulsif bozukluk, post travmatik stres bozukluğu) | Anlatma Yöntemi |
7 | Affektif ve psikotik bozukluklar (suisit, depresyon, manik bozukluk, şizofrenik bozukluk) | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alkol ve madde kullanım bozuklukları, Kişilik gelişiminde sapmalar ve kişilik bozuklukları | Anlatma Yöntemi |
10 | Yeme bozuklukları | Anlatma Yöntemi |
11 | Konuşma bozukluğu, tik bozukluğu, enürezis, enkoprezispsikodrama) | Anlatma Yöntemi |
12 | Çocuk istismarı ve ihmali, çocuk suçluluğu | Anlatma Yöntemi |
13 | Aile içi etkileşim ve hatalı anne baba tutumları | Anlatma Yöntemi |
14 | Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi | Anlatma Yöntemi |
15 | Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 158 |