Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 404 - FELSEFE

Kodu: FLS 404 Adı: ANORMAL PSİKOLOJİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DERYA ÖZBEK ŞİMŞEK (deryaozbeksimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilimsel ve klinik perspektiflerden, farklı bakış açıları göz önüne alınarak, çocuk ve ergende normal dışı davranış üzerine bir anlayış geliştirmektir. Normal dışı davranışı geniş bir çerçeveden açıklayabilmek için farklı teorilerin bakış açılarını anlatmak hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Normal dışı davranışı bilimsel ve klinik bakış açılarından tanımlayabilir PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-12 Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Anormal davranış tanımını tartışabilir PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-15 Bilim okumalarında karşılaşılan sorunların felsefi-mantıki yönlerini ayırt edebilme, ilgili mümkün çözümlerin felsefe yazınındaki yerlerini tespit edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Normal dışı davranışı farklı teorilerin bakış açılarıyla açıklayabilir PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-15 Bilim okumalarında karşılaşılan sorunların felsefi-mantıki yönlerini ayırt edebilme, ilgili mümkün çözümlerin felsefe yazınındaki yerlerini tespit edebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çocuk ve ergende patolojik sayılan ruhsal belirtiler, Çocuk ve ergenin psikiyatrik değerlendirilmesi, Çocuk ve ergende ruhsal bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri, Gelişimsel bozukluklar (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluklar, özgül gelişimsel bozukluklar) Yıkıcı davranış bozuklukları (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu), Anksiyete bozuklukları (fobik bozukluk, obsesif kompulsif bozukluk, post travmatik stres bozukluğu), Affektif ve psikotik bozukluklar (suisit, depresyon, manik bozukluk, şizofrenik bozukluk), Alkol ve madde kullanım bozuklukları, Kişilik gelişiminde sapmalar ve kişilik bozukluklarıYeme bozuklukları, Konuşma bozukluğu, tik bozukluğu, enürezis, enkoprezisÇocuk istismarı ve ihmali, Çocuk suçluluğu, Aile içi etkileşim ve hatalı anne baba tutumları, Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi, psikodrama)
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Anormal Davranışlar Psikolojisi ne giriş Anlatma Yöntemi
2 Anormal Davranışlar Psikolojisinde Nedensel Faktörler Anlatma Yöntemi
3 Çocuk ve ergende ruhsal bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri Anlatma Yöntemi
4 Gelişimsel bozukluklar (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluklar, özgül gelişimsel bozukluklar) Anlatma Yöntemi
5 Yıkıcı davranış bozuklukları (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu) Anlatma Yöntemi
6 Anksiyete bozuklukları (fobik bozukluk, obsesif kompulsif bozukluk, post travmatik stres bozukluğu) Anlatma Yöntemi
7 Affektif ve psikotik bozukluklar (suisit, depresyon, manik bozukluk, şizofrenik bozukluk) Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Alkol ve madde kullanım bozuklukları, Kişilik gelişiminde sapmalar ve kişilik bozuklukları Anlatma Yöntemi
10 Yeme bozuklukları Anlatma Yöntemi
11 Konuşma bozukluğu, tik bozukluğu, enürezis, enkoprezispsikodrama) Anlatma Yöntemi
12 Çocuk istismarı ve ihmali, çocuk suçluluğu Anlatma Yöntemi
13 Aile içi etkileşim ve hatalı anne baba tutumları Anlatma Yöntemi
14 Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi Anlatma Yöntemi
15 Çocuk ve ergen psikiyatrisinde tedavi yaklaşımı (farmakolojik tedavi, bireysel psikoterapi, grup psikoterapisi, aile tedavisi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 10 30
Ara Sınav 1 7 7
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 7 7
0
0
Toplam İş Yükü 158