|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı döllenme ile ölüm arasındaki her bir gelişim dönemine özgü fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal değişiklikleri açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gelişim psikolojisi alanının temel kuramlarını ve araştırma yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yaşamın erken dönemindeki insanın nasıl öğrendiğini, hatırladığını ve kavramlaştırdığını ayrıntılı biçimde tanımlar. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocuklukta meydana gelen bilişsel değişimlere ilişkin temel görüşleri açıklar ve dil gelişiminin nasıl gerçekleştiğini özetler. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Farklı gelişimsel evrelerdeki normal gelişimi tanımlar; farklı türden engelleri olan bireyleri ve bireylere olası problemlerinde yardımcı olma stratejilerini tanımlar. |
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-11 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sosyo-duygusal çevrenin (ebeveyn, arkadaş, kuşak) bireyin fiziksel, bilişsel ve kimlik gelişimine etkisini açıklar. |
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-9 Farklı bakış açılarını bilimsel bilginin üretilmesi sürecine dâhil edebilen, bireysel ve kültürel farklılıklara dair farkındalığa sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Yaşam boyu gelişiminde istikrar ve değişimi boylamsal çalışmaları da dahil edecek şekilde tartışır. |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders gelişim psikolojisi alanının tanıtımı, kuramları, araştırma yöntemleri, gelişimin biyolojik temelleri, yaşamın çocukluk evresinin sonuna kadar olan evrelerinde davranışlarda gözlenen değişimleri ortaya çıkaran algısal, bilişsel, duygusal ve sosyal süreçler ile kültür, aile ve okul gibi çevrenin birey üzerinde etkileri ve normal dışı gelişim ilgili bilgileri edindirme hedeflerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Yaşam Boyu Bakış Açısı | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
2 | Giriş: Biyolojik Başlangıçlar | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
3 | Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
4 | Bebeklik: Fiziksel gelişim | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
5 | Bebeklik: Bilişsel gelişim | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
6 | Bebeklik: Dil gelişimi | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
7 | Bebeklik: Sosyoduygusal gelişim | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erken çocukluk: Fiziksel ve bilişsel gelişim | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
10 | Erken çocukluk döneminde sosyoduygusal gelişim: Benlik ve Ahlaki Gelişim | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
11 | Erken çocukluk döneminde sosyoduygusal gelişim: Aile, Akran ve Okul | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
12 | Orta ve Geç çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
13 | Orta ve geç çocukluk döneminde sosyoduygusal gelişim: Benlik ve Ahlaki Gelişim | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
14 | Orta ve geç çocukluk döneminde sosyoduygusal gelişim: Aile, Akran ve Okul | Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
15 | GENEL TEKRAR | Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Boyd, D., & Bee, H.(2012). The Developing Child. Pearson | |
2 | Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (1995). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yayına Hazırlayan: Bekir Onur. Ankara: İmge Kitapevi Yayınlar. | |
3 | Papalia, D. E., Olds, S. W., & Feldman, R. D. (2007). Human Development. McGraw-Hill. | |
4 | Santrock, J. W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. 13. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, power point sunumu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |