|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET SARIÇALI (mehmetsaricali@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET SARIÇALI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, insan davranışlarında kültürel farklılıkların rolünü kavramaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kişilerarası, grup ve gruplararası süreçleri inceler |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal psikolojide kültürler arası araştırmaları tartışabilir |
PÇ- |
|
| DÖÇ-3 | Benlik ve kültür ilişkisini kavrar |
PÇ- |
|
| DÖÇ-4 | Gruplar arası ilişkileri ve kişilerr arası etkileşimi etkileyen temel sosyal psikoloji kavramlarını bilir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Sosyal psikoloji ile sürdürülebilirlik, yapay zeka gibi güncel konular arasında bağlantı kurar. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Sistem meşrulaştırma, değşet yönetimi gibi güncel sosyal psikoloji kuramlarını bilir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. PÇ-9 Farklı bakış açılarını bilimsel bilginin üretilmesi sürecine dâhil edebilen, bireysel ve kültürel farklılıklara dair farkındalığa sahiptir PÇ-10 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | kişiler arası çatışma ve önyargı konularına sosyal psikolojik bakış açısını uygulayabilir. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-10 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler. PÇ-11 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sosyal Psikoloji I dersinin devamı olarak bu ders kişilerarası ilişkiler, normlar, uyum, işbirliği, çatışma, liderlik, toplumsal roller, toplumsal öğrenme ve sosyalleşme gibi süreçlerin incelenmesini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sosyal psikoloji ve benzer disiplinlerin karşılaştırılması | Okuma Sunum |
| 2 | gruplar arası ilişkiler | Okuma Sunum |
| 3 | Kişiler arası çekim | Okuma Sunum Tartışma |
| 4 | Önyargı | Okuma Sunum Tartışma |
| 5 | Önyargı devam | Okuma Sunum Tartışma Örnek olay |
| 6 | Çatışma ve uzlaşma | Okuma Sunum |
| 7 | İkna ve propaganda | Okuma Sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sosyal psikoloji ve hukuk | Okuma Sunum Tartışma Örnek olay Film analizi |
| 10 | Sosyal psikoloji kavram/ araştırmaları ve psikolojik iyilik | Okuma Sunum Tartışma Örnek olay Video |
| 11 | Sosyal psikoloji ve sürdürülebilir gelecek | Okuma Sunum Tartışma Örnek olay Video |
| 12 | Sistem Meşrulaştırma Kuramı | Okuma Sunum Tartışma Örnek olay Video |
| 13 | Dehşet Yönetimi Kuramı | Okuma Sunum Tartışma Örnek olay |
| 14 | Sosyal psikoloji ve yapay zeka | Okuma Sunum Tartışma Örnek olay |
| 15 | Dersin değerlendirilmesi ve geribildirimler | Okuma Sunum Film analizi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sosyal Psikoloji - Elliot Aronson, Timothy Wilson, Robin Akert | |
| 2 | Myers, D. G, (2019). Sosyal Psikoloji | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap Makale Video | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 154 | ||