| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Bir bilim olarak Psikolojiye, psikolojide alt alanlarına ve uygulamasına ait İngilizce terimleri ve kavramları bilir. |
PÇ-
|
|
| DÖÇ-2 |
Öğrenme Psikolojisi, Bilişsel Psikoloji, Sosyal Psikoloji, Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi gibi temel alanlarına ait belli başlı İngilizce kavramların Türkçe karşılıklarını ve kullanımını bilir. |
PÇ-
|
|
| DÖÇ-3 |
Alandaki İngilizce metinleri anlayabilir. |
PÇ-
|
|
| DÖÇ-4 |
Dinlediği akademik konuşmaları kavrayabilir. |
PÇ-
|
|
| DÖÇ-5 |
Okuduğu bir makalenin İngilizce özetini yazabilir. |
PÇ-
|
|
| DÖÇ-6 |
Temel düzeyde İngilizce konuşabilir. |
PÇ-
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Mesleki İngilizce I dersinin devamı olan bu ders eleştirel okuma teknikleri ile tartışmalı kompozisyon yazma becerilerinin edinilmesini; bir okuma parçasının yapısını belirleme, metnin ya da durumun ana fikrini ve önemli noktalarını çıkarma, özetini yazma gibi aşamalarda pratik yapılmasını içermektedir. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Derse giriş; dersin içeriği ve işleniş biçimi |
|
| 2 |
Makale Değerlendirme: Carney DR, Cuddy AJ, Yap AJ. (2010) Power posing: Brief nonverbal displays affect neuroendocrine levels and risk tolerance. Psychological Science. |
|
| 3 |
Makale Değerlendirme: Carney DR, Cuddy AJ, Yap AJ. (2010) Power posing: Brief nonverbal displays affect neuroendocrine levels and risk tolerance. Psychological Science. |
|
| 4 |
Değerlendirilen makaledeki çalışmayı İngilizce altyazılı dinleme. |
|
| 5 |
Akademik Yazma Stilleri: Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler
(Değerlendirilen makalenin İngilizce raporlanması ve geribildirim verilmesi)
|
|
| 6 |
Makale Değerlendirme: Brown, B (2006). Shame Resilience Theory: A grounded theory study on women and shame. Families in Society.
|
|
| 7 |
Makale Değerlendirme: Brown, B (2006). Shame Resilience Theory: A grounded theory study on women and shame. Families in Society. |
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Değerlendirilen makaledeki çalışmayı İngilizce altyazılı dinleme ve İngilizce raporlanması ve geribildirim verilmesi |
|
| 10 |
Makale Değerlendirme: Poulin et al (2013). Giving to others and the association between stress and mortality. American Journal of Public Health. |
|
| 11 |
Makale Değerlendirme: Poulin et al (2013). Giving to others and the association between stress and mortality. American Journal of Public Health. |
|
| 12 |
Değerlendirilen makaledeki çalışmayı İngilizce altyazılı dinleme ve İngilizce raporlanması ve geribildirim verilmesi |
|
| 13 |
Makale Değerlendirme: Duckworth et al. (2007). Grit: Perseverance and passion for long-term goals. Journal of Personality and Social Psychology. |
|
| 14 |
Makale Değerlendirme: Duckworth et al. (2007). Grit: Perseverance and passion for long-term goals. Journal of Personality and Social Psychology. |
|
| 15 |
Değerlendirilen makaledeki çalışmayı İngilizce altyazılı dinleme ve İngilizce raporlanması ve geribildirim verilmesi |
|
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Carney DR, Cuddy AJ, Yap AJ. (2010) Power posing: Brief nonverbal displays affect neuroendocrine levels and risk tolerance. Psychological Science. |
| 2 |
Brown, B (2006). Shame Resilience Theory: A grounded theory study on women and shame. Families in Society. |
| 3 |
Poulin MJ, Brown SL, Dillard AJ, Smith DM. (2013). Giving to others and the association between stress and mortality. American Journal of Public Health. |
| 4 |
Duckworth AL, Peterson C, Matthews MD, Kelly DR. (2007). Grit: Perseverance and passion for long-term goals. Journal of Personality and Social Psychology. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Kitap
Sözlük
Makale |