Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / PSİ 366 - PSİKOLOJİ

Kodu: PSİ 366 Adı: YAKIN İLİŞKİLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PSİKOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TUĞBA KOÇAK ÖZEL (tugbakocak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TUĞBA KOÇAK ÖZEL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, evlilik, flört, arkadaşlık gibi yakın ilişkilerin oluşumu, gelişimi ve sürdürülme sürecini incelemektir. Ayrıca çatışma, ilişkisel sorunlar (kıskançlık, aldatma vb.), ilişkilerde kötüye kullanılma ve boşanma gibi ilişkinin sona ermesine neden olan etmenler ve bunların duygusal sonuçları hakkında bilgilendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Genel kişilerarası ilişkiler alanına ilişkin geniş çaplı bilgi kazandırır. PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramları karşılaştırmalı olarak inceler. PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yakın ilişkilerle ilgili çalışmaların tarihsel gelişimini açıklar. PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-14 Sosyal bilimlerin felsefe, sosyoloji, antropoloji gibi bilim alanları ve fen bilimlerinin biyoloji ve sinirbilim gibi alanlarına dair temel bilgi düzeyine sahiptir ve bu bilgileri psikoloji becerilerini geliştirmek için ve çağdaş bilimsel yayınları takip etmek için kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bilimsel açıklamalar temelinde, yakın ilişkilerle ilgili araştırmaları inceler. PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır.
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-10 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler.
DÖÇ-5 Yakın ilişki araştırmalarında kullanılan yöntemleri, uygulama becerisi kazandırır. PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır.
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Yakın ilişkilerin niçin önemli olduğunu ve bu ilişkilerin gelişim sürecini kuramlar temelinde inceler. PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır.
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders içeriğinde yakın ilişkilerin önemi, psikolojik sağlıkla ilişkisi, ilişkinin gelişimi ve sürekliliği, ilişkilerdeki bilişsel ve duygulanımsal süreçler gibi konulara değinilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dönmez, A., Büyükşahin, A., Taluy, N., Başer, I., Güler, M. (2016, gözden geçirilmiş yeni basım). Yakın İlişkiler Psikolojisi, (Çev. Editörü, Ali Dönmez, Ayda Büyükşahin Sunal). Nobel Yayınevi: Ankara
2 Miller, R. S., Perlman, D. ve Brehm, S. S. (2007). Intimate relationships (4. Baskı). McGraw-Hill: Higher Education.
3 Berscheid, E. S., & Regan, P. C. (2016). The psychology of interpersonal relationships. Psychology Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 128