|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Uygulamalı alanda farklı yaş gruplarında sıkça kullanıldığı düşünülen bazı testlerin uygulama, puanlama ve yorumlamaları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Psikolojik testlerin önem ve işlevlerini kavrar. |
PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Psikolojik testlerin sınıflandırılmasını yapar. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Psikolojik testlerin niteliklerini analiz eder. |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Test uygulamalarında etik konuların farkına varır. |
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-9 Farklı bakış açılarını bilimsel bilginin üretilmesi sürecine dâhil edebilen, bireysel ve kültürel farklılıklara dair farkındalığa sahiptir PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Testlerin uygulamalarını, puanlamasını ve yorumlamasını yapar. |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir. PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı ve önemi | |
| 2 | Psikolojik testlerin önemi ve işlevi | |
| 3 | Testlerin gelişiminin tarihsel geçmişi | |
| 4 | Testlerin sınıflandırılması ve niteliksel özellikleri | |
| 5 | Wechsler Çocuklar için Zeka Testlerinin uygulama, puanlama ve yorumlamasına dair bilgilendirme | |
| 6 | Wechsler Çocuklar için Zeka Testlerinin uygulama, puanlama ve yorumlamasına dair bilgilendirme | |
| 7 | Wechsler Çocuklar için Zeka Testlerinin uygulama, puanlama ve yorumlamasına dair bilgilendirme | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Wechsler Çocuklar için Zeka Testlerinin uygulama, puanlama ve yorumlamasına dair bilgilendirme | |
| 10 | Wechsler Çocuklar için Zeka Testlerinin uygulama, puanlama ve yorumlamasına dair bilgilendirme | |
| 11 | Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri uygulama, puanlama ve yorumlama | |
| 12 | Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri uygulama, puanlama ve yorumlama | |
| 13 | Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri uygulama, puanlama ve yorumlama | |
| 14 | Bender Gestalt Görsel - Motor Entegrasyon Testi uygulama, puanlama ve yorumlama | |
| 15 | Nöropsikolojik Testlerin genel tanıtımı | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri El Kitabı, Ekim 2006. | |
| 2 | Özgüven, İ. E. (2007). Psikolojik Testler. Pdrem Yayınları | |
| 3 | Savaşır, I. & Şahin, N. (çev.) (1995). Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, yardımcı el kitapçıkları, WISC-R, MMPI, Bender Gestalt Test, Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 154 | ||