Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / PSİ 451 - PSİKOLOJİ

Kodu: PSİ 451 Adı: PSİKOLOJİK TESTLER-I Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PSİKOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Uygulamalı alanda farklı yaş gruplarında sıkça kullanıldığı düşünülen bazı testlerin uygulama, puanlama ve yorumlamaları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Psikolojik testlerin önem ve işlevlerini kavrar. PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Psikolojik testlerin sınıflandırılmasını yapar. PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Psikolojik testlerin niteliklerini analiz eder. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Test uygulamalarında etik konuların farkına varır. PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır.
PÇ-9 Farklı bakış açılarını bilimsel bilginin üretilmesi sürecine dâhil edebilen, bireysel ve kültürel farklılıklara dair farkındalığa sahiptir
PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Testlerin uygulamalarını, puanlamasını ve yorumlamasını yapar. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir.
PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı ve önemi
2 Psikolojik testlerin önemi ve işlevi
3 Testlerin gelişiminin tarihsel geçmişi
4 Testlerin sınıflandırılması ve niteliksel özellikleri
5 Wechsler Çocuklar için Zeka Testlerinin uygulama, puanlama ve yorumlamasına dair bilgilendirme
6 Wechsler Çocuklar için Zeka Testlerinin uygulama, puanlama ve yorumlamasına dair bilgilendirme
7 Wechsler Çocuklar için Zeka Testlerinin uygulama, puanlama ve yorumlamasına dair bilgilendirme
8 Ara Sınav
9 Wechsler Çocuklar için Zeka Testlerinin uygulama, puanlama ve yorumlamasına dair bilgilendirme
10 Wechsler Çocuklar için Zeka Testlerinin uygulama, puanlama ve yorumlamasına dair bilgilendirme
11 Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri uygulama, puanlama ve yorumlama
12 Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri uygulama, puanlama ve yorumlama
13 Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri uygulama, puanlama ve yorumlama
14 Bender Gestalt Görsel - Motor Entegrasyon Testi uygulama, puanlama ve yorumlama
15 Nöropsikolojik Testlerin genel tanıtımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri El Kitabı, Ekim 2006.
2 Özgüven, İ. E. (2007). Psikolojik Testler. Pdrem Yayınları
3 Savaşır, I. & Şahin, N. (çev.) (1995). Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, yardımcı el kitapçıkları, WISC-R, MMPI, Bender Gestalt Test, Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 1 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 154