|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZBEK ŞİMŞEK (deryaozbeksimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, evlilik, flört, arkadaşlık gibi yakın ilişkilerin oluşumu, gelişimi ve sürdürülme sürecini incelemektir. Ayrıca çatışma, ilişkisel sorunlar (kıskançlık, aldatma vb.), ilişkilerde kötüye kullanılma ve boşanma gibi ilişkinin sona ermesine neden olan etmenler ve bunların duygusal sonuçları hakkında bilgilendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genel kişilerarası ilişkiler alanına ilişkin geniş çaplı bilgi kazandırır. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramları karşılaştırmalı olarak inceler. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yakın ilişkilerle ilgili çalışmaların tarihsel gelişimini açıklar. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-14 Sosyal bilimlerin felsefe, sosyoloji, antropoloji gibi bilim alanları ve fen bilimlerinin biyoloji ve sinirbilim gibi alanlarına dair temel bilgi düzeyine sahiptir ve bu bilgileri psikoloji becerilerini geliştirmek için ve çağdaş bilimsel yayınları takip etmek için kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bilimsel açıklamalar temelinde, yakın ilişkilerle ilgili araştırmaları inceler. |
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-10 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Yakın ilişki araştırmalarında kullanılan yöntemleri, uygulama becerisi kazandırır. |
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Yakın ilişkilerin niçin önemli olduğunu ve bu ilişkilerin gelişim sürecini kuramlar temelinde inceler. |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Öğrencilerin yakın ilişkilerle ilgili farkındalık kazanmaları ve kendi yakın ilişkilerini daha doyurucu nasıl yürütebileceklerine yönelik beceriler kazandırır. |
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yakın ilişkilerin oluşumu, gelişimi ve sürdürülme süreciyle ile ilgili kuramlar veya modeller, bu süreçte etkili olan etmenler ve konuya ilişkin güncel araştırma bulguları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ara Sınav | |
2 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dönmez, A., Büyükşahin, A., Taluy, N., Başer, I., Güler, M. (2016, gözden geçirilmiş yeni basım). Yakın İlişkiler Psikolojisi, (Çev. Editörü, Ali Dönmez, Ayda Büyükşahin Sunal),, Nobel Yayınevi: Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap PP Sunum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |